Hogyan kerüld el a dehidratációt italozás közben?

2020.12.31

Az ünnepek alatt a családi összejövetelekkor és szűk köri céges eseményeken szinte elkerülhetetlen az alkohollal való találkozás. Múlt héten az ünnepi italok elkészítéséhez hoztunk tippeket, ezen a héten pedig segítünk, hogy hogyan tudod minimalizálni a káros hatásait, hogy elkerüld a másnaposságot. Nem kell hozzá más, mint a legtermészetesebb elem, a víz!

hogyan küzd le a másnaposságot

Miért fájdalmas ilyenkor a dehidratáció?

Egészen biztos a legrosszabb reggelek között tartja mindenki számon azokat, amikor sajgó fejjel és kiszáradt szájjal ébredünk. Az alkohol közismerten vízhajtó hatású. A bevitt mennyiséggel arányosan vonja ki a szervezetből a vizet az elfogyasztott alkohol.

A másnaposság során érzett fájdalom és fáradtság egy része az alkohol megvonási tünete. Ahhoz, hogy elkerüld a kellemetlenséget egyszerű a recept, ne igyál túl sokat. Viszont gyakran megesik, hogy ez a nehezebben betartható része a megelőzésnek. Úgyhogy marad a megfelelő hidratáció!

Hogyan hidratáld magadat megfelelően?

Az emberi test 70 százaléka víz, ezért érezzük a dehidratáció tüneteit gyorsan és gyakran kellemetlenül, különösen másnaposan. A testsúly alapján 10 kilogrammonként 3,5 dl, vagyis két pohár víz az ajánlott napi folyadék bevitel. Tehát egy átlagos felnőtt férfi számára ez körülbelül 2,5-3 liter, a nőknek pedig 2 liter vizet jelent naponta.

Hidratációval a másnaposság ellen

Néhány tippet gyűjtöttünk össze, amivel a legtermészetesebb módon, vagyis vízzel előzheted meg a másnaposságot, vagy legalább enyhíthetsz a tüneteken:

  • Igyál egész nap a szokásosnál kicsit többet. Ha aznap italozás van tervben, érdemes már napközben felkészítened a szervezeted extra folyadékbevitellel.

  • Kísérd az alkoholt vízzel. Egy korsó sörben található alkohol mennyiség két deciliternyi többlet víz kiválasztására készteti a vesédet. Egy kupica pálinka másfél deciliter többlet víz kiválasztást jelent a szervezeted számára. Találd meg az egyensúlyt, egy alkoholos italt kísérjen egy pohár tiszta víz.

  • Ha szomjasnak érzed magad, ne igyál alkoholos italt.

  • Készíts az ágyad mellé egy üveg vizet. Ha felkelsz mindig igyál belőle.

  • Válassz jól, kerüld a cukros koktélokat! Fogyassz minőségi italokat tisztán, vagy keverd szódával! A vodkát és a rumot ihatod szódával és citrommal. Az utóbbi hidratál, az előbbi pedig segíti a méreganyagok lebontását.

 

Kényelmesen és okosan

A jelenleg kialakult helyzet otthonunkba kényszerített minket. Ami ebből a szempontból viszont inkább segítség. Otthonodban könnyebben tudod orvosolni a dehidratációt és a szűk körű irodai összejövetelre is van kézenfekvő megoldásunk!

A Monti természetes ásványvíz garantálja az egészséges folyadék utánpótlást egyszerűen. Vízadagoló automatáinkkal gombnyomásra tölthetsz magadnak ásványi anyagokban gazdag vizet vagy szódát, amivel eredményesen veheted fel a harcot a másnaposság ellen!

Kérj egyéni ajánlatot vagy látogass el webshopunkba!

 

TOVÁBBI HÍREK
A kávé világnapja 2021 – Érdekességek a kávéról
A kávé világnapja 2021 – Érdekességek a kávéról
2021.09.23

A kávé mindennapjaink részévé vált, sok ember számára pedig már szinte szertartás egy-egy kávézás. A fekete kincs méltán megérdemel egy külön napot a naptárban. Mikor van a kávé világnapja és honnan származik a kávé? A válaszok mellett további 10 érdekességgel készültünk a kávéról, a világnap alkalmából.

A munkahelyi stressz okai és tünetei
A munkahelyi stressz okai és tünetei
2021.09.16

Sokakkal megesik, hogy munka után hazaérve úgy érzi, egyszerűen se kedve, se ereje bármit is csinálni. Ilyenkor az ember a legegyszerűbb kérdésre is ingerülten válaszol, és minden apróság idegesíti. A dolog hátterében leggyakrabban a munkahelyi stressz áll, ami egész életünkre hatással van és előbb vagy utóbb egészségünkre is rányomja a bélyegét. Ezért fontos, hogy felismerjük a munkahelyi stressz tüneteit és megtaláljuk a kiváltó okait.

Kávébab fajták – arabica vs robusta
Kávébab fajták – arabica vs robusta
2021.09.09

Az üzletek polcain kávé után kutatva leggyakrabban az arabica és a robusta felirattal találkozhatunk. Ez a két kávébab fajta adja a világ kávé fogyasztásának döntő többségét. Mi a különbség az arabica és a robusta kávéfajta között?

Mi az a nyár végi depresszió és hogyan győzheted le?
Mi az a nyár végi depresszió és hogyan győzheted le?
2021.09.03

Minden évszaknak megvan a maga varázsa. Nyáron szabadabbnak és energikusabbnak érezzük magunkat. Az elmúlt hónapokban megannyi izgalmas élménnyel és kalanddal gazdagodtunk. Mégis, ahelyett, hogy feltöltődve óriási lendülettel vágnánk bele az őszbe, valami furcsa, melankolikus érzés kerít hatalmába. Ez az érzés nem más, mint a nyár végi depresszió.

Tények és tévhitek a vízivásról!
Tények és tévhitek a vízivásról!
2021.08.27

Naponta 8 pohár vizet kell inni. Ha sok vizet iszom, akkor lefogyok. A vízzel méregteleníthetem a szervezetemet. Rengeteg ezekhez hasonló állítás és ajánlás hallható nap mint nap. Legtöbben tényként kezelik ezeket, miközben legtöbbnek nincs semmilyen tudományos alapja. Utánajártunk melyik igaz és melyik mítosz csupán!

Humanitárius Világnap - 2021
Humanitárius Világnap - 2021
2021.08.19

Az ENSZ kezdeményezésére augusztus 19. a Humanitárius Világnap. Napjainkban becslések szerint 35 országban, összesen 235 millió ember szorul segítségre. Mai napon azok előtt tisztelgünk, akik aktivistaként dolgoznak vagy dolgoztak a humanitárius ügyek szolgálatában.