Cukormentes február: Bevállalsz egy hónapot cukor nélkül?

2021.01.28

A cukormentes február kezdeményezést a brit Rákkutató Intézet indította útnak. Célja, hogy felhívja a figyelmet a túlzott cukorfogyasztásra és a feldolgozott élelmiszerekben rejlő veszélyekre. Legtöbbünk számára, valljuk be őszintén, szinte lehetetlenek tűnik a kihívás. Ám mégis megéri a témával foglalkozni. Miért fontos odafigyelni a cukor bevitelre és hogyan csökkenthetjük ésszerűen?

cukormentes február

Mi is az a cukormentes február?

A kihívással először az Egyesült Királyságban működő Rákkutató Intézet gyűjtött adományt a rákkutatás támogatására. A kihívásban résztvevőknek egy hónapig szigorúan mellőzniük kellett minden olyan élelmiszert, amiben hozzáadott cukor van. Sajnos napjainkban ez igen nehézkes feladat. Nem véletlen, hogy a legrövidebb hónapot választották erre a célra. 

Ha megnézzük a feldolgozott élelmiszerek címkéit, azzal szembesülünk, hogy sajnos a legtöbbjük hozzáadott cukrot tartalmaz. Köztük sok olyan is van, amiről nem is gondolnánk. Tulajdonképpen a kezdeményezés lényege is az, hogy erre a nagy mennyiségű rejtett cukorbevitelre felhívja a figyelmet. 

Miért jó, ha egy hónapig mellőzöm a cukrot?

  • A testsúlyunk stabilizálódik. Minél több cukrot fogyasztunk, annál jobban fogunk utána sóvárogni. A legtöbb magas cukortartalmú étel nagy mennyiségű kalóriát tartalmaz, miközben tápértéke alacsony. 

  • Több energiánk lesz. Sokan úgy érzik, hogy a cukor elengedhetetlen ahhoz, hogy energiát nyerjünk. A cukor hirtelen megemeli a vércukorszintet, és energikusnak érezzük magunkat, viszont rövid időn belül a korábbi szint alá süllyed vércukor szintünk. Fáradtak, levertek leszünk és újra éhesek.

  • Egészségesebb lesz a bőrünk. A túlzott cukorfogyasztás belülről rongálja a bőrt.

  • Kitisztul az ízlelésünk. Ugyan pár hétig kevésbé fogjuk intenzívnek érezni az ízeket a cukor hiánya miatt, viszont idővel már nem fogunk a cukor után sóvárogni. Jobban és teljesebbnek fogjuk érezni az ízeket, mint például a gyümölcsök zamatát.

  • Csökkented számos betegség kialakulásának kockázatát. Többek között az elhízáshoz köthető betegségek előfordulási esélyét és a diabétesz kialakulásának kockázatát is csökkenti.

Természetesen a cukor teljes elhagyása nem egyszerű és főleg nem hosszú távon. A legjobb, mint sok más dolog esetén, a mértékletesség. Viszont mindenképp érdemes egy hónapra megpróbálni mérsékelni a cukorbevitelt vagy akár teljesen mellőzni. 

Mennyi a napi ajánlott cukorbevitel?

Nincs egyhangú vélemény a kutatók között, hogy mennyi az ideális mennyiségű cukorbevitel. Egy biztos, hogy az már egészségtelennek számít, ha a napi kalóriabevitel több mint 10 százalékát a cukrok teszik ki. De valószínűleg a legjobb, ha ennek csak a felét visszük be szervezetünkbe. Ez körülbelül 6 teáskanál cukornak, vagyis 25 grammnak felel meg. Ez soknak hangzik talán, de ha azt nézzük, hogy egy dobozos kólában már több van, mint 25 gramm cukor, már nem is tűnik annyira soknak.

Mit ehetek és ihatok, ha cukrot nem?

A kihívás lényege, hogy a feldolgozott élelmiszerekhez adott finomított cukrot száműzzük étrendünkből. Ugyanúgy fogyaszthatsz minden mást, mint például zöldséget, húst, gyümölcsöt, gyümölcslevet és lehetne még folytatni. A termék megvásárlása előtt alaposan nézzük át összetevők listáját és mellőzzük azt, amin szerepel a cukor.

Nem árt az óvatosság, ha az édesítőszeres üdítőitalhoz nyúlunk. A legjobb, ha a tiszta vizet választod. A Monti természetes ásványvíz gazdag ásványi anyagokban, ami hozzájárul a szervezet egészséges működéséhez és finom, lágy ízt kölcsönöz neki. 

Elegáns vízadagoló gépeinkkel egyszerűen és kényelmesen biztosíthatod a napi folyadékbevitelt. Forró vizes funkciójával azonnal elkészítheted kedvenc teádat is. Nézd meg csomagajánlatunkat és dobd fel üzlethelységedet, irodádat vagy akár otthonodat az új modern hideg/forró vizes vízadagolónkkal! Rendeld meg webshopunkon keresztül néhány kattintással!

 

TOVÁBBI HÍREK
Mik azok az ásványi anyagok egész pontosan?
Mik azok az ásványi anyagok egész pontosan?
2023.01.27

Oly sokszor halljuk, hogy az ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az emberi szervezet számára. Legtöbbünk fel is tudunk sorolni jó párat belőle, de azt tudjuk, hogy mik az ásványi anyagok egész pontosan? Ismerjük meg testünk egyik legfontosabb alkotóelemét részletesen!

Amikor a dehidratáció nem baj - A szaunázás előnyei
Amikor a dehidratáció nem baj - A szaunázás előnyei
2023.01.20

Dehidratáció és a láz kombinációja nem hangzik túl egészségesen, azonban mégis az egyik legnépszerűbb - különösen a hűvösebb hónapokban - wellness tevékenység lényegét írjuk le vele. A szaunázás évről évre egyre népszerűbb rekreációs tevékenység, ami nem véletlen.

Hogyan kezeld a téli depressziót?
Hogyan kezeld a téli depressziót?
2023.01.06

A téli depresszió az egyik leggyakoribb szezonális betegség hazánkban. A napfény hiánya felborítja szervezetünk bioritmusát, aminek következtében erőtlennek, motiválatlannak érezzük magunkat és hangulatunk is ingadozik. Ha nem teszünk a téli depresszió ellen, akkor akár az első melengető tavaszi napsugarakig is velünk maradhat.

Mikulásgyár - 17 éve a gyerekekért
Mikulásgyár - 17 éve a gyerekekért
2022.12.21

A Mikulásgyár országos kezdeményezés immáron 17. alkalommal nyitja meg kapuit az adakozni vágyok számára. A szervezet évről évre egyre több rászoruló számára nyújt felbecsülhetetlen segítséget. Ismerd meg hazánk egyik legnagyobb adománygyűjtő akcióját!

Mi az a téli depresszió, és mik a jelei?
Mi az a téli depresszió, és mik a jelei?
2022.12.09

A hűvös, borongós napok, a fényhiány, és a korai sötétedés óhatatlanul nyomot hagy közérzetünkön és hangulatunkon, hajlamosabbak vagyunk melankóliára. A napfény a kulcsa mindennek, télen a napsütés hiányára érzékeny emberek folyton levertnek, fáradtnak és erőtlennek érezzük magukat. Ez bizony nem más, mint a téli depresszió.

Rövid, de annál hatékonyabb: a mikro-szünet
Rövid, de annál hatékonyabb: a mikro-szünet
2022.12.01

Ha a munkahelyi szünetre gondolunk, akkor legtöbbünk egy 10-15 perces kávészünetre, vagy az ebédidőre asszociálunk, amiből - sajnos - kevés van. Azonban van egy jó hírünk! Már egy-egy rövidebb - mikro-szünet - is jelentős hatással van fizikai és mentális egészségünkre. Lássuk, miért érdemes akárcsak 1-2 percre elszakadni a munkától!