Éhes vagyok vagy szomjas?

2020.07.17

ehes vagyok

Köztudott, hogy testünk 60-70%-a víz, melynek jelenléte kulcsfontosságú a tápanyagok, az oxigén a sejtekhez való eljutásában, majd a salakanyagok elszállításában is.

A felnőtt szervezetből nagyjából 2-2,5 liter folyadék távozik naponta, ezt pedig mindenképpen pótolni kell a nap folyamán, lehetőleg egyenletesen elosztva. Ez alapvető szükséglet ahhoz, hogy legjobb teljesítményünket nyújthassuk, és kiegyensúlyozottak legyünk.

Téves érzetek

Az éhség-és a szomjúságközpont egyaránt az agyban, a hipotalamuszban található, és nehéz elkülöníteni, hogy folyadékra vagy ételre vágyunk-e inkább. A gyomorban jelentkező hiányérzet miatt egyből valami falatozni való után nézünk, pedig az is könnyen lehet, hogy csak szomjasak vagyunk. Ezáltal nem csak felesleges kalóriákat viszünk be, hanem nem gondoskodunk szervezetünk hidratálásáról, így tartósan vízhiányos állapotba kerülhetünk. Minél ritkábban pótoljuk a folyadékot, szervezetünk annál később jelez, ezáltal fáradékonyabbak, ingerlékenyebbek leszünk, és nem is értjük, hogy miért nem töltődünk fel az étkezés hatására. Sanyargatjuk testünket, rossz a közérzetünk, pedig egyszerűen elkerülhető lenne ez az állapot.

éhes vagyok

Hogyan döntheted el egyszerűen, hogy éhes vagy-e vagy szomjas?

Egy egyszerű tippet osztunk meg veled: amikor azt a bizonyos hiányérzetet érzékeled a gyomrod tájékán, először igyál meg egy pohár vizet, majd várj 15-20 percet. Ha még mindig ugyanazt a hiányt érzed, akkor valóban éhes lehetsz, ha viszont elmúlt, akkor máris sokat tettél azért, hogy megfelelően hidratált maradj.

Elegendő vízfogyasztás = pörgős, hatékony munkanapok

Ha nem pótoljuk az elvesztett folyadékot, fáradékonyak, ingerlékenyek leszünk, nehezebben vesszük az akadályokat. Munkatársaid is hatékonyabbak, ha rendszeresen felfrissülnek egy pohár ásványvízzel, egészségesebbek, és kiegyensúlyozottabbak lesznek.

Érdemes tehát megtanulni, hogyan különböztessük meg az éhséget a szomjúságtól. 

A vízadagolók jelenléte miatt többször jut eszünkbe, hogy igyunk egy pohár vizet, ráadásul nagyon kényelmes is, hiszen gombnyomásra adagolja a hideg, a forró vagy akár a szénsavas ásványvizet is.

A Monostorapátiban felszínre bukkanó ásványvíz összetétele gondoskodik róla, hogy a Te és munkatársaid hozzájussatok az értékes ásványi anyagokhoz, Nektek csak arra kell figyelni, hogy egy nap elégszer töltsétek meg poharaitokat. 

Biztosítsd a legfinomabb védőitalt munkahelyeden, kérd a Monti ajánlatát!

TOVÁBBI HÍREK
Mik azok az ásványi anyagok egész pontosan?
Mik azok az ásványi anyagok egész pontosan?
2023.01.27

Oly sokszor halljuk, hogy az ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az emberi szervezet számára. Legtöbbünk fel is tudunk sorolni jó párat belőle, de azt tudjuk, hogy mik az ásványi anyagok egész pontosan? Ismerjük meg testünk egyik legfontosabb alkotóelemét részletesen!

Amikor a dehidratáció nem baj - A szaunázás előnyei
Amikor a dehidratáció nem baj - A szaunázás előnyei
2023.01.20

Dehidratáció és a láz kombinációja nem hangzik túl egészségesen, azonban mégis az egyik legnépszerűbb - különösen a hűvösebb hónapokban - wellness tevékenység lényegét írjuk le vele. A szaunázás évről évre egyre népszerűbb rekreációs tevékenység, ami nem véletlen.

Hogyan kezeld a téli depressziót?
Hogyan kezeld a téli depressziót?
2023.01.06

A téli depresszió az egyik leggyakoribb szezonális betegség hazánkban. A napfény hiánya felborítja szervezetünk bioritmusát, aminek következtében erőtlennek, motiválatlannak érezzük magunkat és hangulatunk is ingadozik. Ha nem teszünk a téli depresszió ellen, akkor akár az első melengető tavaszi napsugarakig is velünk maradhat.

Mikulásgyár - 17 éve a gyerekekért
Mikulásgyár - 17 éve a gyerekekért
2022.12.21

A Mikulásgyár országos kezdeményezés immáron 17. alkalommal nyitja meg kapuit az adakozni vágyok számára. A szervezet évről évre egyre több rászoruló számára nyújt felbecsülhetetlen segítséget. Ismerd meg hazánk egyik legnagyobb adománygyűjtő akcióját!

Mi az a téli depresszió, és mik a jelei?
Mi az a téli depresszió, és mik a jelei?
2022.12.09

A hűvös, borongós napok, a fényhiány, és a korai sötétedés óhatatlanul nyomot hagy közérzetünkön és hangulatunkon, hajlamosabbak vagyunk melankóliára. A napfény a kulcsa mindennek, télen a napsütés hiányára érzékeny emberek folyton levertnek, fáradtnak és erőtlennek érezzük magukat. Ez bizony nem más, mint a téli depresszió.

Rövid, de annál hatékonyabb: a mikro-szünet
Rövid, de annál hatékonyabb: a mikro-szünet
2022.12.01

Ha a munkahelyi szünetre gondolunk, akkor legtöbbünk egy 10-15 perces kávészünetre, vagy az ebédidőre asszociálunk, amiből - sajnos - kevés van. Azonban van egy jó hírünk! Már egy-egy rövidebb - mikro-szünet - is jelentős hatással van fizikai és mentális egészségünkre. Lássuk, miért érdemes akárcsak 1-2 percre elszakadni a munkától!