Hogyan éld túl a nyaralás utáni első napokat a munkahelyen?

2020.08.26

Augusztus végével lassan mindenki visszatér a nyaralásból, véget érnek a munkahelyeken a szabadságolások. Általános jelenség, hogy a munkavállalók nehezen rázódnak vissza a dolgos hétköznapokba. A két-három hetes nyaralás alatt elszokunk a hétköznapok monotonitásától, később kelünk, lassabban jár az agyunk. A rosszkedv, motiválatlanság, fáradékonyság, szorongás is általánosan megfigyelhető munkatársainkon a nyaralásból való visszatéréskor. Mit tehetünk, hogy legyőzzük ezt a rosszkedvet? Összeszedtünk néhány tippet:

Ne terheld le magad túlságosan

A felhalmozódott munkával való szembenézés nagyon nyomasztó lehet. Haladj apránként, állíts fel prioritási sorrendet. Lehetőleg ne a legnehezebb feladatokat időzítsd az első napra.

Próbálj arra gondolni, mi inspirál a munkádban, ne engedj teret a rossz hangulatnak!

Hagyj magadnak időt az átállásra

Ha van rá lehetőséged, ne a szabadság utolsó napján ess haza a nyaralásból. Hagyj magadnak 1-2 napot a visszarázódásra, készülj fel otthon a munkakezdésre! Vásárolj be, hogy ezzel is tehermentesítsd magadat az első napokra. Szervezetedet is aktivizálhatod sportolással vagy akár egy-egy nagyobb sétával.

Az első nap érkezz 20-30 perccel korábban a munkahelyedre, hogy ott is legyen alkalmad egy kicsit rendbe rakni a munkahelyedet, váltani egy-pár szót munkatársaiddal, oszd meg velük élményeidet.

Kezdd el tervezni a következőt!

Ha szorongani kezdesz, idézd fel a vakáció legkellemesebb élményeit, de az is sokat segíthet, ha máris elkezded tervezni a következő kikapcsolódást. Nagyon hatékonyak például a rövidebb, egy-egy hosszú hétvégére tervezett utazások, programok. Vagy egyszerűen csak menj el a strandra, az erdőbe a nyaralás utáni hétvégén!

Tartsd szem előtt az egészséges táplálkozást, és a megfelelő folyadékbevitelt!

A nyaralás alatt biztosan Te sem vetetted meg a különféle finomságokat. A munkába való visszatéréskor azonban próbálj egészségesebben táplálkozni, és figyelj a megfelelő folyadékbevitelre! Ezzel szervezetedet is felkészítheted a kihívásokra. Ebben segíthetnek a Montivíz ballonos és hálózati vízadagolói, melyek segítségével kényelmesen juthatsz hozzá a természetesen egészséges ásványvízhez, vagy tisztított vezetékes vízhez. Keresd fel ügyfélszolgálatunkat!

TOVÁBBI HÍREK
A kávé világnapja 2021 – Érdekességek a kávéról
A kávé világnapja 2021 – Érdekességek a kávéról
2021.09.23

A kávé mindennapjaink részévé vált, sok ember számára pedig már szinte szertartás egy-egy kávézás. A fekete kincs méltán megérdemel egy külön napot a naptárban. Mikor van a kávé világnapja és honnan származik a kávé? A válaszok mellett további 10 érdekességgel készültünk a kávéról, a világnap alkalmából.

A munkahelyi stressz okai és tünetei
A munkahelyi stressz okai és tünetei
2021.09.16

Sokakkal megesik, hogy munka után hazaérve úgy érzi, egyszerűen se kedve, se ereje bármit is csinálni. Ilyenkor az ember a legegyszerűbb kérdésre is ingerülten válaszol, és minden apróság idegesíti. A dolog hátterében leggyakrabban a munkahelyi stressz áll, ami egész életünkre hatással van és előbb vagy utóbb egészségünkre is rányomja a bélyegét. Ezért fontos, hogy felismerjük a munkahelyi stressz tüneteit és megtaláljuk a kiváltó okait.

Kávébab fajták – arabica vs robusta
Kávébab fajták – arabica vs robusta
2021.09.09

Az üzletek polcain kávé után kutatva leggyakrabban az arabica és a robusta felirattal találkozhatunk. Ez a két kávébab fajta adja a világ kávé fogyasztásának döntő többségét. Mi a különbség az arabica és a robusta kávéfajta között?

Mi az a nyár végi depresszió és hogyan győzheted le?
Mi az a nyár végi depresszió és hogyan győzheted le?
2021.09.03

Minden évszaknak megvan a maga varázsa. Nyáron szabadabbnak és energikusabbnak érezzük magunkat. Az elmúlt hónapokban megannyi izgalmas élménnyel és kalanddal gazdagodtunk. Mégis, ahelyett, hogy feltöltődve óriási lendülettel vágnánk bele az őszbe, valami furcsa, melankolikus érzés kerít hatalmába. Ez az érzés nem más, mint a nyár végi depresszió.

Tények és tévhitek a vízivásról!
Tények és tévhitek a vízivásról!
2021.08.27

Naponta 8 pohár vizet kell inni. Ha sok vizet iszom, akkor lefogyok. A vízzel méregteleníthetem a szervezetemet. Rengeteg ezekhez hasonló állítás és ajánlás hallható nap mint nap. Legtöbben tényként kezelik ezeket, miközben legtöbbnek nincs semmilyen tudományos alapja. Utánajártunk melyik igaz és melyik mítosz csupán!

Humanitárius Világnap - 2021
Humanitárius Világnap - 2021
2021.08.19

Az ENSZ kezdeményezésére augusztus 19. a Humanitárius Világnap. Napjainkban becslések szerint 35 országban, összesen 235 millió ember szorul segítségre. Mai napon azok előtt tisztelgünk, akik aktivistaként dolgoznak vagy dolgoztak a humanitárius ügyek szolgálatában.