Hogyan válhat elkötelezettél az új alkalmazott az első naptól fogva?
2023.02.17Egy vállalkozás számára megtérül, ha aktívan foglalkozik az alkalmazottaival, mivel növeli az elkötelezettséget, ami többek között a fluktuáció látványos csökkenését eredményezi. Ezt pedig az első napok tapasztalatai alapozzák meg. Érdemes felkészülni rá!
Számos módszer létezik, amivel hatékonyan és gördülékenyen lebonyolíthatjuk az onboardingot folyamatot, azaz az új alkalmazott “integrálását” a vállalatba. Ha jól sikerül az új munkatárs beilleszkedése, azzal egy szilárd alapot adhatunk az elkötelezettségének cégünk irányába, ami kihat az egyén egész karrierjére.
Lássuk, milyen technikákat érdemes bevetni az onboarding alatt, amivel az új alkalmazott könnyen beilleszkedhet a vállalatba és megalapozhatjuk vele az elkötelezettségét.
Készülj fel az első napra!
Az első benyomás a legfontosabb, ezért természetesen a lehető legszervezetebb környezetbe szeretnéd üdvözölni az új alkalmazottat. Ezt úgy tudjuk a legkönnyebben megvalósítani, ha az első nap előtt már túl vagyunk a bürokrácia útvesztőin és az esetleges technikai problémáknak is elejét vesszük.
Küldjük el a papírokat átolvasásra és aláírásra munkakezdés előtt legalább egy héttel az leendő alkalmazottnak.Továbbá pedig állítsuk fel az új munkaállomást, és bizonyosodjunk meg róla, hogy hardveresen és szoftveresen egyaránt minden rendben van. Nem nyújtana professzionális képet vállalatunkról az, ha valamilyen technikai gikszerrel indulna a közös együttmüködés.
Szánj időt a bemutatásra
Az új alkalmazott sokszor érzi magát idegennek az új munkakörnyezetben. Ezért fontos, hogy segítsük pártfogultunkat a kapcsolatteremtésben, és ne sajnáljuk az időt arra, hogy bemutassuk új kollégáinak.
Nagy potenciál van a munkahelyi barátságokban. Felmérések szerint az alkalmazottak 60 százaléka elkötelezettebb a vállalat irányába, ahol új barátokra tett szert.
Tegyél jó benyomást az első napon
Az első benyomás egy soha vissza nem térő lehetőség, amivel megalapozhatjuk az új alkalmazott elkötelezettségét a vállalat felé. Az jó első benyomás alatt többet értünk, mint hogy rendesen felkészülünk az első napra, mivel például működőképes számítógép alap, nem pedig pozitívum.
Inkább apróbb - nem tolakodó - extrákat érdemes bevetni. Például egy ebéd meghívás, vagy egy kisebb irodai üdvözlő ajándékcsomag tökéletesen megfelel erre a célra. Apróságnak tűnhet ugyan, de hatásos gesztus.
Tegyük láthatóvá a juttatásokat
A munka nemcsak a pénzről szól, azonban tagadhatatlan tény, hogy a különböző anyagi juttatások jelentik az egyik, ha nem a legfontosabb motivációs tényezőt. Egy felmérés szerint, azok az alkalmazottak, akik számára könnyen hozzáférhető és átlátható a juttatási beszámoló, azok 81 százalékkal nagyobb hűséget tanusítanak a vállalat felé.
Mindannyiunkkal megesik, hogy a ránk zúduló információ áradatban átsiklunk bizonyos tények felett, ami például egy munkaszerződés aláírásakor előfordulhat. Ezért fontos, hogy meggyőződjünk arról, hogy az új alkalmazott minden jutatatási lehetőséggel tisztában van. Lehet, hogy egy-két kevésbé fontosnak tűnő plussz elkerüli a figyelmét, mint például a munkába járási, vagy az étkezési támogatás.
Helyezzük előtérbe a vállalati kultúrát
Akárcsak az anyagi - és nem anyagi - kompenzáció esetén, célszerű kiemelni cégünk sokszor kevésbé szembetűnő előnyeit, mint például a vállalati kultúra. Az erős, pozitív vállalati kultúra rendkívül értékes megtartó erő, különösen a hibrid-, és a távmunka világában.
Vezessük be az új alkalmazottat vállalatunk kultúrájába, például abba, hogy a cég a csapatokban gondolkodik (nem a közvetlen egyéni jelentéseket részesíti előnyben, hanem egy-egy csapat vezetője által összeállított értékeléseket priorizálja). Továbbá ismertessük a vállalaton belüli értékrendeket, mint például a nagyfokú együttműködés preferálása.
Ezeket viszont nem elég csak szóban elmondani, hanem azt is meg be kell mutatni, hogy hogyan működik a gyakorlatban. Elmagyarázhatjuk a nyított ajtók politikáját, vagy bemutathatjuk a különböző belső fórumokat, ahol aktív kommunikáció és segítségnyújtás folyik a dolgozók között.
Összefoglalva
Hiba lenne félvállról venni az új alkalmazott érkezését cégünkhöz, mivel megtartani a jó munkavállalót és fenntartani a motivációját legalább olyan nehéz, ha nem nehezebb, mint megszerezni. Az első pár nap megalapozhatja pozitív és negatív irányba egyaránt közös együttműködésünket.
Ezért el kell nyernünk az új alkalmazott bizalmát, és jó benyomást kelt nyújtani számára, viszont nem szabad, hogy mindezt túl erőltetetten csináljuk, mivel az tolakodónak tűnhet, ami unszimpátiát válthat ki. Ezért fontos, hogy megfelelően felkészültek legyünk mi is, és minden meglegyen tervezve előre. Így vállalatunk legjobb arcát tudjuk mutatni, és elkerülhetjük az amatőr hibákat, amelyek cégünk tekintélyét rombolná.
TOVÁBBI HÍREK
A legszárazabb helyek Földünkön
2024.06.03Földünk méltán kiérdemli a kék bolygó kifejezését, mivel felszínének több, mint 70%-át víz borítja. Azonban vannak olyan területek Földünkön, ahol olyan körülmények uralkodnak, ami szinte elképzelhetetlen. Hihetetlen, de bolygónk legszárazabb területein, ahol sokszor hosszú évtizedekig egy csepp csapadék sem esik, mégis van élet. A zord körülmények között virágzó élet segít, hogy nagyobb becsben tartsuk Földünk legértékesebb kincsét, a vizet.
Az alkalmazotti visszajelzések szerepe a szervezeti sikerben
2024.05.03Az alkalmazotti visszajelzések létfontosságúak a sikeres szervezetek számára, hiszen segítik a folyamatos fejlődést és a kölcsönös növekedést. Ebben a teljes körű útmutatóban megvizsgáljuk az alkalmazotti visszajelzések jelentőségét, felfedezve annak sokoldalú előnyeit és az hatékony bevezetés legjobb gyakorlatait.
Montivíz újabb sikere a nemzetközi porondon
2024.04.08Az ESQR (European Society for Quality Research) egy svájci szervezet, aminek a célja, hogy elősegítse a minőségtudatosságot azzal, hogy díjazza a legjobb gyakorlatokat, a kiválóságot és a technológiai innovációt világszerte. 2023-ban, Dubai-ban került sor az ESQR szakmai bizottsága által kiválasztott vállalkozások díjazására. Az eseményre a Montivíz is meghívást kapott a díj várományosaként.
Hogyan adjunk megfelelő visszajelzéseket az alkalmazottaknak
2024.03.22A hatékony visszajelzés-adás kulcsfontosságú a sikeres vezetés és az alkalmazottak fejlődése szempontjából. A jó visszajelzések nemcsak képet adnak az alkalmazottaknak a teljesítményükről, hanem elősegítik a fejlődést és motiválnak. A nem megfelelő visszajelzésekkel ellenben az ellentétes hatást érhetjük el, vagyis romboljuk vele a morált és a teljesítményt. Ezért fontos, hogy a menedzsment tisztában legyen azzal, hogyan kell hatékony és konstruktív visszajelzést adni a beosztottaknak.
Hogyan vedd elejét az úgynevezett ködös agynak?
2024.03.08A "brain fog" egy mentális állapot, amikor nehéznek érezzük a koncentrációt, a memóriánk kihagy, és az egyszerűbb mindennapi tevékenységeket is jóval nehezebbnek találjuk. Bár az orvostudomány nem tekinti betegségnek, azonban fontos, hogy felismerjük és foglalkozzunk a megelőzésével. Néhány jó tanácsot gyűjtöttünk össze, amivel elkerülhetjük, hogy ködös aggyal ébredjünk.
Mi az agyi köd, és mi áll a hátterében?
2024.02.23Valószínűleg legtöbbünk már megtapasztalta az úgynevezett “brain fog”, vagyis az agyi köd érzést, még ha nem is voltunk tudatában a dolognak. Az agyi köd egy zavaros érzés, amikor nem tudunk koncentrálni, kimerültnek érezzük magunkat, ugyanakkor még sem tudunk aludni vagy pihenni, illetve elfelejtünk dolgokat, vagy egyszerű hibákat, figyelmetlenségeket követünk el. Az agyi ködöt sok minden kiválthatja az alváshiánytól kezdve a hormonális változásokon át, az olyan egészségügyi problémákig, mint például a szorongás, vírusos megbetegedés és Lyme-kór. Bár nem betegségként tartják számon az agyi ködöt, mégis érdemes odafigyelni rá, és megelőzni.