Hogyan válhat elkötelezettél az új alkalmazott az első naptól fogva?
2023.02.17Egy vállalkozás számára megtérül, ha aktívan foglalkozik az alkalmazottaival, mivel növeli az elkötelezettséget, ami többek között a fluktuáció látványos csökkenését eredményezi. Ezt pedig az első napok tapasztalatai alapozzák meg. Érdemes felkészülni rá!
Számos módszer létezik, amivel hatékonyan és gördülékenyen lebonyolíthatjuk az onboardingot folyamatot, azaz az új alkalmazott “integrálását” a vállalatba. Ha jól sikerül az új munkatárs beilleszkedése, azzal egy szilárd alapot adhatunk az elkötelezettségének cégünk irányába, ami kihat az egyén egész karrierjére.
Lássuk, milyen technikákat érdemes bevetni az onboarding alatt, amivel az új alkalmazott könnyen beilleszkedhet a vállalatba és megalapozhatjuk vele az elkötelezettségét.
Készülj fel az első napra!
Az első benyomás a legfontosabb, ezért természetesen a lehető legszervezetebb környezetbe szeretnéd üdvözölni az új alkalmazottat. Ezt úgy tudjuk a legkönnyebben megvalósítani, ha az első nap előtt már túl vagyunk a bürokrácia útvesztőin és az esetleges technikai problémáknak is elejét vesszük.
Küldjük el a papírokat átolvasásra és aláírásra munkakezdés előtt legalább egy héttel az leendő alkalmazottnak.Továbbá pedig állítsuk fel az új munkaállomást, és bizonyosodjunk meg róla, hogy hardveresen és szoftveresen egyaránt minden rendben van. Nem nyújtana professzionális képet vállalatunkról az, ha valamilyen technikai gikszerrel indulna a közös együttmüködés.
Szánj időt a bemutatásra
Az új alkalmazott sokszor érzi magát idegennek az új munkakörnyezetben. Ezért fontos, hogy segítsük pártfogultunkat a kapcsolatteremtésben, és ne sajnáljuk az időt arra, hogy bemutassuk új kollégáinak.
Nagy potenciál van a munkahelyi barátságokban. Felmérések szerint az alkalmazottak 60 százaléka elkötelezettebb a vállalat irányába, ahol új barátokra tett szert.
Tegyél jó benyomást az első napon
Az első benyomás egy soha vissza nem térő lehetőség, amivel megalapozhatjuk az új alkalmazott elkötelezettségét a vállalat felé. Az jó első benyomás alatt többet értünk, mint hogy rendesen felkészülünk az első napra, mivel például működőképes számítógép alap, nem pedig pozitívum.
Inkább apróbb - nem tolakodó - extrákat érdemes bevetni. Például egy ebéd meghívás, vagy egy kisebb irodai üdvözlő ajándékcsomag tökéletesen megfelel erre a célra. Apróságnak tűnhet ugyan, de hatásos gesztus.
Tegyük láthatóvá a juttatásokat
A munka nemcsak a pénzről szól, azonban tagadhatatlan tény, hogy a különböző anyagi juttatások jelentik az egyik, ha nem a legfontosabb motivációs tényezőt. Egy felmérés szerint, azok az alkalmazottak, akik számára könnyen hozzáférhető és átlátható a juttatási beszámoló, azok 81 százalékkal nagyobb hűséget tanusítanak a vállalat felé.
Mindannyiunkkal megesik, hogy a ránk zúduló információ áradatban átsiklunk bizonyos tények felett, ami például egy munkaszerződés aláírásakor előfordulhat. Ezért fontos, hogy meggyőződjünk arról, hogy az új alkalmazott minden jutatatási lehetőséggel tisztában van. Lehet, hogy egy-két kevésbé fontosnak tűnő plussz elkerüli a figyelmét, mint például a munkába járási, vagy az étkezési támogatás.
Helyezzük előtérbe a vállalati kultúrát
Akárcsak az anyagi - és nem anyagi - kompenzáció esetén, célszerű kiemelni cégünk sokszor kevésbé szembetűnő előnyeit, mint például a vállalati kultúra. Az erős, pozitív vállalati kultúra rendkívül értékes megtartó erő, különösen a hibrid-, és a távmunka világában.
Vezessük be az új alkalmazottat vállalatunk kultúrájába, például abba, hogy a cég a csapatokban gondolkodik (nem a közvetlen egyéni jelentéseket részesíti előnyben, hanem egy-egy csapat vezetője által összeállított értékeléseket priorizálja). Továbbá ismertessük a vállalaton belüli értékrendeket, mint például a nagyfokú együttműködés preferálása.
Ezeket viszont nem elég csak szóban elmondani, hanem azt is meg be kell mutatni, hogy hogyan működik a gyakorlatban. Elmagyarázhatjuk a nyított ajtók politikáját, vagy bemutathatjuk a különböző belső fórumokat, ahol aktív kommunikáció és segítségnyújtás folyik a dolgozók között.
Összefoglalva
Hiba lenne félvállról venni az új alkalmazott érkezését cégünkhöz, mivel megtartani a jó munkavállalót és fenntartani a motivációját legalább olyan nehéz, ha nem nehezebb, mint megszerezni. Az első pár nap megalapozhatja pozitív és negatív irányba egyaránt közös együttműködésünket.
Ezért el kell nyernünk az új alkalmazott bizalmát, és jó benyomást kelt nyújtani számára, viszont nem szabad, hogy mindezt túl erőltetetten csináljuk, mivel az tolakodónak tűnhet, ami unszimpátiát válthat ki. Ezért fontos, hogy megfelelően felkészültek legyünk mi is, és minden meglegyen tervezve előre. Így vállalatunk legjobb arcát tudjuk mutatni, és elkerülhetjük az amatőr hibákat, amelyek cégünk tekintélyét rombolná.
TOVÁBBI HÍREK

Hogyan teremtsünk pozitív vállalati légkört?
2023.12.08Nem mindig könnyű kialakítani és fenntartani a munkahelyi kapcsolatokat, mivel időt és energiát igényelnek. Azonban az erőfeszítések megéri, mivel a pozitív munkahelyi kapcsolatok hozzájárulnak a közös célok eléréséhez és növelik a munkahelyi siker esélyeit.

Miért fontos a pozitív légkör a munkahelyen?
2023.12.01A munkahelyi kapcsolatoknak és légkörnek nagyobb hatása van a dolgozók közérzetére és teljesítményére, mint sokan gondolnák. Ha szilárd és jó kapcsolatokat ápolunk csapatunkkal, akkor örömmel fogunk munkába menni. Ez a pozitív érzés és hozzáállás munkahatékonyságunkon és teljesítményünkön is meglátszik.

Hogyan alkalmazkodjunk a téli időszámításhoz?
2023.11.28A tél már kopogtat az ajtónkon, a nappalok rövidek és zimankósak, az éjszakák hosszúak és hidegek. A téli hónapok - sokszor észrevétlenül - csökkentik motivációnkat, és megnehezíti az összpontosítást a munkára. Szerencsére egy kis odafigyeléssel, néhány apró “lifehack”-kel - vagyis apró trükkel - ellensúlyozni tudjuk a hideg hónapokkal járó nehézségeket.

Hogyan dolgozzunk munkaórák helyett az eredményekért?
2023.11.17A munka eredményességének érdekében a vállalkozásoknak kizárólag arra kell koncentrálniuk, hogy az alkalmazottaknak milyen feladatokat kell elvégezniük és azt milyen minőségben kell tenniük. Ez az úgynevezett eredményközpontú munkakörnyezet alapja. Egyszerűen hangzik, nem igaz? A gyakorlatban egy kicsit bonyolultabb, de egy kis szemléletváltással gyorsan nagy lépéseket tehetünk az irányába.

Hogyan tegyük a tanulást a mindennapok részévé?
2023.11.10A modern vezetők hatásköre túlmutat a hagyományosan megszokottnál. Nemcsak a munkafolyamatokat és a projekteket kell irányítani, illetve kulcsfontosságú döntéseket hozni, hanem a csapat fejlődését is ösztönözni és támogatni kell. A munkavállalók ideje véges, de kritikus hiba lenne, ha nem tudnánk időt szakítani a tanulásra.

Élelmezési világnap - A víz élet, a víz élelem
2023.10.13Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének kezdeményezésére hívták életre az Élelmezési Világnapot több, mint 50 éve. Az esemény célja, hogy felhívja a világ figyelmét arra, hogy világszerte közel 1 milliárd ember éhezik, miközben világ többi részén a túlsúllyal küzdenek. Idén az Élelmezési világnap reflektor fényében a minden élelmiszer mögött megbúvó felbecsülhetetlen értékű ivóvíz áll.