Mi a teendő, ha vízadagolonk meghibásodott?
2023.09.29A vízadagoló állandó használatnak van kitéve és legtöbbször a legforgalmasabb helyen van üzembehelyezve, ezért óhatatlanul is fennáll a meghibásodás esélye. Egy rövid útmutató állítottunk össze, annak érdekében, hogy a problémát mielőbb orvosolni tudjuk, és megkönnyítsük az ehhez kapcsolódó ügyintézést.
Hibabejelentés előtti teendők
Amennyiben úgy észleljük, hogy a gép nem rendeltetésszerűen működik, célszerű a hibabejelentést megelőzően néhány dolgot ellenőrizni, mivel ezek a problémák néhány mozdulattal orvosolhatóak. Illetve megkönnyítjük a szervizes kollégák munkáját, ha pontos leírást tudunk adni a hiba jelenségről.
A szódavíz nem szénsavas
Ellenőrizzük a szén-dioxid palack állapotát. A legtöbb palackon van nyomásmérő. Amennyiben 2 bar alatt van, akkor valószínűleg kiürült a palack, és hamarosan ez a nyomás rohamosan csökkenni fog. Amennyiben nincs mérő készülék, a palack súlya alapján meg lehet állapítani, hogy ki van-e ürülve.
Ha úgy ítéljük meg, hogy üres a szén-dioxid palack, következő víz rendelésnél jellezzük az ügyfélszolgálat részére és kiszállító kollégáink szükség esetén cserélni fogják.
A rendelés leadásának menetéről részletesen korábbi bejegyzésünkben írtunk.
Nem hűt és nem fűt a készülék
Érdemes megnézni, hogy a készülék áram alatt van-e, azaz világítanak-e a gombok rajta (a hálózati csatlakozó, mind a gépbe, mind a konnektorba rendesen csatlakoztatva van-e és van-e áram az épületben). Ugyanis a vízvételezés mechanikusan működik, így áram nélkül is folyni fog a gépből a víz gombnyomásra, viszont nem fogja se lehűteni, se felmelegíteni.
A készülék meleg víz helyett is hideg vizet ad
Ellenőrizzük, hogy fel van-e kapcsolva a melegvizes kapcsoló, ami a készülék hátulján található. Illetve, ha gép melegíti a vizet, akkor a gép elején lévő panelen egy apró piros fény látható. A fűtés bekapcsolásához nincs más teendőnk, mit a gép hátulján lévő billenőkapcsolót lenyomni.
A gépből folyik a víz, vagy arra utaló jelek vannak (a gép körül víz áll)
Legtöbb esetben nem közvetlenül a vízadagolóból szivárog a víz. A vizes ballon megsérülhet, aminek következtében sokszor szabad szemmel nem látható repedések keletkeznek rajta. Ennek elkerüléséhez tippeket ide kattintva olvashat. Előfordulhat, hogy a víz csak azután kezd ezeken a mikrorepedéseken át szivorágoni, miután felhelyeztük a gépre.
Hogyan győződhetünk meg róla, hogy a ballon a hibás?
-
Áramtalanítsuk a gépet.
-
Vegyük le a gépen található ballont.
-
Engedjünk ki legalább 1 liter vizet a gépből.
-
Helyezzünk fel egy új ballont a gépre.
-
Ha a probléma megszűnt, helyezzük újra áram alá a vízadagolót.
Ha nem oldódott meg a probléma, akkor vegyük le a gépről a ballont, engedjük ki a gépben található vizet (körülbelül egy, másfél liter) és jelezzük a meghibásodást az ügyfélszolgálat felé. Általában 24 órán belül úton lesz a segítség!
Lassan folyik a gépből a víz
A természetes Montivíz gazdag értékes ásványi-anyagokban, viszont ami szervezetünknek rendkívül hasznos - például magnézium és kalcium -, az a vízadagolónak már kevésbé. Idővel a vízben oldott ásványi-anyag összegyűlhet a gépben, ami csökkentheti a vízadagoló áteresztő képességét. Emiatt a szerződéses ügyfeleink részére kihelyezett gépeken rendszeres időközönként teljes karbantartást végzünk.
Ha úgy tapasztalja, hogy a gépből a megszokottnál lassabban jön a víz, azt jelezze víz rendeléskor ügyfélszolgálatunk irányába, hogy egyeztetni tudjunk az esedékes karbantartásról.
A karbantartási és tisztítási folyamatáról, illetve szükségességéről részletesen korábbi cikkünkben írtunk.
Hibabejelentés menete
Amennyiben a hibajelenség ettől eltérő, az alábbi két módon jelezd a problémát ügyfélszolgálatunk felé:
E-mail-ben, vagy a webes űrlap kitöltésével
A hiba bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézést kizárólag írásos formában tudjuk fogadni. Az e-mailnek az alábbi információt kell tartalmaznia:
-
Partnerkód
-
a cím, ahol a gép van
-
a gép sorozatszáma (a gép hátulján, a vonalkód alatt található),
-
hibabejelentő elérhetősége, illetve neve és
-
a hibajelenség rövid leírása.
Illetve használhatja honlapunkon található hibabejelentő űrlapot, amit a linkre kattintva érhet el.
Ügyfélszolgálatunk rövid időn belül visszaigazolást fog küldeni a hibabejelentésről, majd szervizes kollégáink felveszik a kapcsolatot és haladéktalanul orvosolják a problémát.
További ügyintézés
Minden más ügyben írjon az kapcsolat@montiviz.hu e-mail címre. Kollégáink mihamarabb válaszolni fognak, illetve kérését, vagy kérdését továbbítják az illetékes személyhez.
TOVÁBBI HÍREK
A legszárazabb helyek Földünkön
2024.06.03Földünk méltán kiérdemli a kék bolygó kifejezését, mivel felszínének több, mint 70%-át víz borítja. Azonban vannak olyan területek Földünkön, ahol olyan körülmények uralkodnak, ami szinte elképzelhetetlen. Hihetetlen, de bolygónk legszárazabb területein, ahol sokszor hosszú évtizedekig egy csepp csapadék sem esik, mégis van élet. A zord körülmények között virágzó élet segít, hogy nagyobb becsben tartsuk Földünk legértékesebb kincsét, a vizet.
Az alkalmazotti visszajelzések szerepe a szervezeti sikerben
2024.05.03Az alkalmazotti visszajelzések létfontosságúak a sikeres szervezetek számára, hiszen segítik a folyamatos fejlődést és a kölcsönös növekedést. Ebben a teljes körű útmutatóban megvizsgáljuk az alkalmazotti visszajelzések jelentőségét, felfedezve annak sokoldalú előnyeit és az hatékony bevezetés legjobb gyakorlatait.
Montivíz újabb sikere a nemzetközi porondon
2024.04.08Az ESQR (European Society for Quality Research) egy svájci szervezet, aminek a célja, hogy elősegítse a minőségtudatosságot azzal, hogy díjazza a legjobb gyakorlatokat, a kiválóságot és a technológiai innovációt világszerte. 2023-ban, Dubai-ban került sor az ESQR szakmai bizottsága által kiválasztott vállalkozások díjazására. Az eseményre a Montivíz is meghívást kapott a díj várományosaként.
Hogyan adjunk megfelelő visszajelzéseket az alkalmazottaknak
2024.03.22A hatékony visszajelzés-adás kulcsfontosságú a sikeres vezetés és az alkalmazottak fejlődése szempontjából. A jó visszajelzések nemcsak képet adnak az alkalmazottaknak a teljesítményükről, hanem elősegítik a fejlődést és motiválnak. A nem megfelelő visszajelzésekkel ellenben az ellentétes hatást érhetjük el, vagyis romboljuk vele a morált és a teljesítményt. Ezért fontos, hogy a menedzsment tisztában legyen azzal, hogyan kell hatékony és konstruktív visszajelzést adni a beosztottaknak.
Hogyan vedd elejét az úgynevezett ködös agynak?
2024.03.08A "brain fog" egy mentális állapot, amikor nehéznek érezzük a koncentrációt, a memóriánk kihagy, és az egyszerűbb mindennapi tevékenységeket is jóval nehezebbnek találjuk. Bár az orvostudomány nem tekinti betegségnek, azonban fontos, hogy felismerjük és foglalkozzunk a megelőzésével. Néhány jó tanácsot gyűjtöttünk össze, amivel elkerülhetjük, hogy ködös aggyal ébredjünk.
Mi az agyi köd, és mi áll a hátterében?
2024.02.23Valószínűleg legtöbbünk már megtapasztalta az úgynevezett “brain fog”, vagyis az agyi köd érzést, még ha nem is voltunk tudatában a dolognak. Az agyi köd egy zavaros érzés, amikor nem tudunk koncentrálni, kimerültnek érezzük magunkat, ugyanakkor még sem tudunk aludni vagy pihenni, illetve elfelejtünk dolgokat, vagy egyszerű hibákat, figyelmetlenségeket követünk el. Az agyi ködöt sok minden kiválthatja az alváshiánytól kezdve a hormonális változásokon át, az olyan egészségügyi problémákig, mint például a szorongás, vírusos megbetegedés és Lyme-kór. Bár nem betegségként tartják számon az agyi ködöt, mégis érdemes odafigyelni rá, és megelőzni.