Szülői tanácsok az otthoni tanuláshoz

2020.03.17

Orbán Viktor miniszterelnök péntek esti bejelentésében vált nyilvánossá, hogy március 16. hétfőtől bezárnak az iskolák, és távoktatás veszi kezdetét. Mivel a koronavírus leginkább az idősebbekre van veszéllyel, így kérte a lakosságot, hogy a gyermekek felügyeletét ha csak lehet, ne a nagyszülőkre bízzuk.

Homeschooling: gyermekünk irodája

A távoktatás és a home office párhuzamba hozható oly módon, hogy mindkettőhöz szükséges a gyors, stabil internet, számítógép, vagy laptop, kényelmes, nyugalmas környezet, ahol tudunk jegyzetelni, elférnek a munkához – tanuláshoz – használt dolgaink, és nem zavar minket senki.

Szülőként a mi feladatunk biztosítani a gyermekünk zavartalan tanulását, és minden szükséges eszközt, körülményt ahhoz, hogy a lehető legzökkenőmentesebb legyen számára ez az időszak. A tárgyi feltételek megadása mellett szánjunk időt arra is, hogy mentálisan támogatjuk a lurkókat. Üljünk le, beszéljük át velük a jelenlegi helyzetet. Tudatosítsuk bennük azt, hogy az otthoni tanulás nem a teljes szabadságot jelenti, éretten és felelősségteljesen kell megállniuk a helyüket ebben a digitális rendszerben, ami az Ő érdekükben jött létre. Ugyanúgy kell koncentrálniuk az online tanórákon, elkészíteni a házi feladatot, gyakorolni, készülni.

Időbeosztás

Figyeljünk arra, hogy gyermekünk időbeosztása ne boruljon fel túlságosan az átmeneti tanítási rendszer következtében. Reggel ugyanabban az időpontban szóljon az ébresztő, mintha készülődnie kellene az iskolába, ugyanazon a rutinon menjen végig reggel, mint minden nap. Így egyrészt nem fog felborulni a bioritmusa, másrészt szellemileg is ráhangolódik a tanulásra, pont mint amikor indul a tanórákra.
Az online órák közötti szünetben kérjük meg, hogy keljen fel a gép elől, mozogjon kicsit, menjen mosdóba, igyon, egyen pár falatot.

Étkezés, vízfogyasztás

Amellett, hogy az otthon kényelme biztosítana bármit a hűtőszekrényből, mégsem célszerű megengedni az össze-vissza evést, ivást. A fentebbi okokból kifolyólag jobb, ha hasonló ételeket, hasonló mennyiségben fogyaszt, mintha fizikailag is bent lenne az iskolában.

Az oktatási intézményekben főleg az általános iskolás kis diákok esetében a tanárok feladata, hogy emlékeztessék a gyermekeket a kellő mennyiségű folyadékbevitelre. A távoktatási rendszerben ez is ránk hárult.

Nagy segítség a Monti vízadagoló

Szerveztünk megfelelő működéséhez, illetve a koncentrációnkhoz elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű étel- és italfogyasztás. Sokszor azonban a saját szervezetünk vízpótlására is nehéz odafigyelni, nemhogy valaki máséra.

A vízadagolók, szódagépek viszont folyamatosan szem előtt vannak, így juttatva eszünkbe a fokozatos folyadékbevitelt. Mint ahogy azt már többször megírtuk, a Monti ásványvizek ásványianyag-tartalma kellő mennyiségű a folyamatos, mindennapi fogyasztáshoz, így kitűnő választás.

Valahányszor gyermekünk elsétál a gép előtt, eszébe fog jutni, hogy igyon egy pohár vizet. Főleg, ha egy emlékeztetőt is ragasztunk a géphez ennek érdekében. :)

Az online tanulás olyan, mint az otthonról való munkavégzés. Ugyanolyan odafigyelést igényel, mintha az iskolában, vagy irodában tennénk ugyanezt. Az időbeosztás, étkezés, folyadékpótlás szintén odafigyelést igényel, hiszen a kényelmes, otthoni környezetben hajlamosabbak vagyunk elfeledkezni a vízbevitelről és az evésről.

 

TOVÁBBI HÍREK
Mik azok az ásványi anyagok egész pontosan?
Mik azok az ásványi anyagok egész pontosan?
2023.01.27

Oly sokszor halljuk, hogy az ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az emberi szervezet számára. Legtöbbünk fel is tudunk sorolni jó párat belőle, de azt tudjuk, hogy mik az ásványi anyagok egész pontosan? Ismerjük meg testünk egyik legfontosabb alkotóelemét részletesen!

Amikor a dehidratáció nem baj - A szaunázás előnyei
Amikor a dehidratáció nem baj - A szaunázás előnyei
2023.01.20

Dehidratáció és a láz kombinációja nem hangzik túl egészségesen, azonban mégis az egyik legnépszerűbb - különösen a hűvösebb hónapokban - wellness tevékenység lényegét írjuk le vele. A szaunázás évről évre egyre népszerűbb rekreációs tevékenység, ami nem véletlen.

Hogyan kezeld a téli depressziót?
Hogyan kezeld a téli depressziót?
2023.01.06

A téli depresszió az egyik leggyakoribb szezonális betegség hazánkban. A napfény hiánya felborítja szervezetünk bioritmusát, aminek következtében erőtlennek, motiválatlannak érezzük magunkat és hangulatunk is ingadozik. Ha nem teszünk a téli depresszió ellen, akkor akár az első melengető tavaszi napsugarakig is velünk maradhat.

Mikulásgyár - 17 éve a gyerekekért
Mikulásgyár - 17 éve a gyerekekért
2022.12.21

A Mikulásgyár országos kezdeményezés immáron 17. alkalommal nyitja meg kapuit az adakozni vágyok számára. A szervezet évről évre egyre több rászoruló számára nyújt felbecsülhetetlen segítséget. Ismerd meg hazánk egyik legnagyobb adománygyűjtő akcióját!

Mi az a téli depresszió, és mik a jelei?
Mi az a téli depresszió, és mik a jelei?
2022.12.09

A hűvös, borongós napok, a fényhiány, és a korai sötétedés óhatatlanul nyomot hagy közérzetünkön és hangulatunkon, hajlamosabbak vagyunk melankóliára. A napfény a kulcsa mindennek, télen a napsütés hiányára érzékeny emberek folyton levertnek, fáradtnak és erőtlennek érezzük magukat. Ez bizony nem más, mint a téli depresszió.

Rövid, de annál hatékonyabb: a mikro-szünet
Rövid, de annál hatékonyabb: a mikro-szünet
2022.12.01

Ha a munkahelyi szünetre gondolunk, akkor legtöbbünk egy 10-15 perces kávészünetre, vagy az ebédidőre asszociálunk, amiből - sajnos - kevés van. Azonban van egy jó hírünk! Már egy-egy rövidebb - mikro-szünet - is jelentős hatással van fizikai és mentális egészségünkre. Lássuk, miért érdemes akárcsak 1-2 percre elszakadni a munkától!