Tények és tévhitek a szénsavas vízről

2020.09.03

szénsavas ásványvíz

Hazánkban nagy kultusza van a szénsavas víz fogyasztásának. Bár Jedlik Ányos a 19. században dolgozta ki az olcsó, ipari szikvízgyártás alapjait, korábban is kedvelt volt az úgynevezett “borvizek” fogyasztása, melyek olyan ásványvizek és forrásvizek voltak, amik természetes módon tartalmaztak több-kevesebb szén-dioxidot.

Széles körben elismert tény, hogy a szénsavas üdítők fogyasztása nagy mennyiségben nem egészséges, de vajon mi a helyzet a szénsavas ásványvízzel és a szikvízzel, szódával?

Utánanéztünk, hogy melyek a tények, és a tévhitek:

Fogszuvasodást okoz-e a szénsavas víz?

Amíg az ital nem tartalmaz cukrot vagy citromsavat, addig nem rongálja a fogakat, mivel sem a víznek, sem pedig a szén-dioxidnak nincs fogroncsoló hatása.

Hízhatunk-e a szénsavas ásványvíztől?

A szén-dioxid hozzáadásával nem lesz nagyobb energiatartalma a víznek, így nem is hizlal.

Okozhat-e emésztőrendszeri betegséget a szénsavas víz?

A túlzottan sok szénsavas víz puffadást okozhat, ami kellemetlen érzés. Ugyanakkor nem okoz emésztési zavart a szén-dioxiddal dúsított víz.

Van-e előnytelen hatása a szénsavas víznek?

A szénsavas víz hamarabb teltségérzetet okoz, ezért előfordulhat, hogy nem bírunk annyi folyadékot elfogyasztani, amennyire szervezetünknek valójában szüksége lenne.

Szénsavas ásványvíz, szóda a Montitól

Összességében tehát elmondható, hogy szén-dioxid hozzáadásával nem lesz egészségtelen a víz, ásványvíz. Így ha Te is a buborék-rajongók közé tartozol, akkor lelkiismeret furdalás nélkül fogyaszthatod a szénsavas ásványvizet, szódát.

A Montivíz megbízható és kényelmes megoldást kínál, akár ballonos ásványvizet, akár szűrt csapvizet szeretnél fogyasztani. Ballonos és hálózatra köthető vízadagolóinkat is választhatod szénsavas adagolással. Kérj ajánlatot online ügyfélszolgálatunkon!

tények és tévhitek a szénsavas ásványvízről

 

TOVÁBBI HÍREK
Mik azok az ásványi anyagok egész pontosan?
Mik azok az ásványi anyagok egész pontosan?
2023.01.27

Oly sokszor halljuk, hogy az ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az emberi szervezet számára. Legtöbbünk fel is tudunk sorolni jó párat belőle, de azt tudjuk, hogy mik az ásványi anyagok egész pontosan? Ismerjük meg testünk egyik legfontosabb alkotóelemét részletesen!

Amikor a dehidratáció nem baj - A szaunázás előnyei
Amikor a dehidratáció nem baj - A szaunázás előnyei
2023.01.20

Dehidratáció és a láz kombinációja nem hangzik túl egészségesen, azonban mégis az egyik legnépszerűbb - különösen a hűvösebb hónapokban - wellness tevékenység lényegét írjuk le vele. A szaunázás évről évre egyre népszerűbb rekreációs tevékenység, ami nem véletlen.

Hogyan kezeld a téli depressziót?
Hogyan kezeld a téli depressziót?
2023.01.06

A téli depresszió az egyik leggyakoribb szezonális betegség hazánkban. A napfény hiánya felborítja szervezetünk bioritmusát, aminek következtében erőtlennek, motiválatlannak érezzük magunkat és hangulatunk is ingadozik. Ha nem teszünk a téli depresszió ellen, akkor akár az első melengető tavaszi napsugarakig is velünk maradhat.

Mikulásgyár - 17 éve a gyerekekért
Mikulásgyár - 17 éve a gyerekekért
2022.12.21

A Mikulásgyár országos kezdeményezés immáron 17. alkalommal nyitja meg kapuit az adakozni vágyok számára. A szervezet évről évre egyre több rászoruló számára nyújt felbecsülhetetlen segítséget. Ismerd meg hazánk egyik legnagyobb adománygyűjtő akcióját!

Mi az a téli depresszió, és mik a jelei?
Mi az a téli depresszió, és mik a jelei?
2022.12.09

A hűvös, borongós napok, a fényhiány, és a korai sötétedés óhatatlanul nyomot hagy közérzetünkön és hangulatunkon, hajlamosabbak vagyunk melankóliára. A napfény a kulcsa mindennek, télen a napsütés hiányára érzékeny emberek folyton levertnek, fáradtnak és erőtlennek érezzük magukat. Ez bizony nem más, mint a téli depresszió.

Rövid, de annál hatékonyabb: a mikro-szünet
Rövid, de annál hatékonyabb: a mikro-szünet
2022.12.01

Ha a munkahelyi szünetre gondolunk, akkor legtöbbünk egy 10-15 perces kávészünetre, vagy az ebédidőre asszociálunk, amiből - sajnos - kevés van. Azonban van egy jó hírünk! Már egy-egy rövidebb - mikro-szünet - is jelentős hatással van fizikai és mentális egészségünkre. Lássuk, miért érdemes akárcsak 1-2 percre elszakadni a munkától!