Ergonómia az irodában, avagy hogyan alakítsd ki egészséges munkakörnyezetedet

2020.12.03

Az ergonómia egy gyors ütemben fejlődő tudományterület, ami az ember és a munkakörnyezet kölcsönhatásának tanulmányozásával foglalkozik. Ennek célja, hogy a munkakörnyezetet az emberhez lehessen igazitani annak érdekében, hogy elősegítse a hatékony és egészséges munkavégzést. Azaz, hogy kényelmes legyen az iroda. ergonómia az irodában

Miért fontos az ergonómia?

A számítógéppel dolgozók, gyakran panaszkodnak fáradtságra, idegességre, szembántalmakra valamint fej, hát vagy kézfájásra. Ezek a panaszok az ergonómiailag nem megfelelően kialakított munkakörnyezetből és az ebből származtatható nem megfelelő testtartásból erednek. 

Azok a munkahelyek, amelyek nagy hangsúlyt fektetnek az ergonomikus megoldásokra, tapasztalni fogják, hogy a dolgozók közérzete javul, elhivatottabbak és motiváltabbak lesznek. A betegszabadságok száma pedig csökkeni fog. Munkahelyváltásnál is egyre jobban felértékelődnek az ergonómiai tényezők, fontos szempont a munkavállalónak a munkakörnyezet is.

Hogyan alakítsuk ki a munkakörnyezetet?

  • Az elmúlt években egyre divatosabbá váltak a fényes, nyitott irodák. Kutatások bizonyítják, hogy a természetesen megvilágított és tág munkahelyeken aktívabbak, kreatívabbak a dolgozók, továbbá érezhetően kevesebb stressz éri őket.

  • A dolgozók egyéni igényeihez illeszkedő bútorok fokozzák a produktivitást és a motivációt. Csökken a munkakiesést eredményező sérülések és a megbetegedések száma is.

  • Az akusztikának is nagy szerepe van a munkahelyen. A zaj zavarja a koncentrációt és a kommunikációt valamint növeli a stresszt. Zajvédő panelekkel és akusztikus monitorokkal jelentősen csökkenthető a zajszint. Ezek segítségével a zajos környezetben is csendes helyet tudunk biztosítani a munkavállaló számára.

  • Fontos, hogy a dolgozó a munkaeszközöket természetes testtartásban tudja használni. Az egy főre eső minimális terület irodán belül legyen legalább 6 négyzetméter.

Az oly sokszor említett helyes testtartás

Az irodai munkát végző dolgozók életük jelentős részét az íróasztal mellett töltik, ezért nagyon fontos az egészséges testtartás támogatása. Hogyan üljünk helyesen a székben?

  • Tartsuk a lábat a talajon folyamatosan és lehetőleg ne tegyük keresztbe.

  • A térdek legyenek kicsit lejjebb a csípő vonalánál.

  • Engedjük el lazán a vállakat, de ne ejtsük előre.

  • Lazítsuk el a nyakat, ne fordítsuk oldalra huzamosabb ideig.

  • A képernyő teteje legyen szemmagasságban vagy kicsit lejjebb.

  • Az alkar és a csukló egy vonalban legyen és amennyire lehetséges, vízszintesen helyezkedjen el.

  • Törzsünk 90 fokot zárjon be alkarunkkal.

  • 50-75 centiméterre legyen a monitor szemünktől.

  • Ha derekunk nem tud kényelmesen neki támaszkodni a széktámlának, használjunk plusz háttámaszt.

  • Legyen állítható a szék magassága.

Óránként legalább egyszer tartsunk egy 5-10 perces szünetet, amikor felállunk és átmozgatjuk magunkat kicsit. 

Egészséges munkakörülmény és a hatékony munkavégzés

Ha a munkavállaló vidám és egészséges környezetben végzi munkáját, akkor a vállalat is sok új ötlethez és innovációhoz jut. Az elégedett és munkáját szerető dolgozó energikus és elhivatott, ami növeli a produktivitást. A jó közérzet és szerethető környezet elengedhetetlen ehhez. Amihez az iroda stílusa is hozzájárul.

Az egészséghez és a jó kedvhez hozzájárul az is, hogy hogyan hidratáljuk magunkat a munkahelyen. Válaszd a selymes és természetes Monti ásványvizet, így hatékonyabb lesz a munkavégzés az irodában! Kérj egyedi ajánlatot egyszerűen, néhány kattintással.

Nem mindegy az sem, mivel indul a munkaidő és hogy telik a kávészünet. A Monti Café kávékapszulái garantálják a spontán brainstormingot kávézáskor! Kérdd kezdő kávé csomagunkat, amivel kötöttségek nélkül varázsolhatsz kávézó hangulatot az irodába!

TOVÁBBI HÍREK
A kávé világnapja 2021 – Érdekességek a kávéról
A kávé világnapja 2021 – Érdekességek a kávéról
2021.09.23

A kávé mindennapjaink részévé vált, sok ember számára pedig már szinte szertartás egy-egy kávézás. A fekete kincs méltán megérdemel egy külön napot a naptárban. Mikor van a kávé világnapja és honnan származik a kávé? A válaszok mellett további 10 érdekességgel készültünk a kávéról, a világnap alkalmából.

A munkahelyi stressz okai és tünetei
A munkahelyi stressz okai és tünetei
2021.09.16

Sokakkal megesik, hogy munka után hazaérve úgy érzi, egyszerűen se kedve, se ereje bármit is csinálni. Ilyenkor az ember a legegyszerűbb kérdésre is ingerülten válaszol, és minden apróság idegesíti. A dolog hátterében leggyakrabban a munkahelyi stressz áll, ami egész életünkre hatással van és előbb vagy utóbb egészségünkre is rányomja a bélyegét. Ezért fontos, hogy felismerjük a munkahelyi stressz tüneteit és megtaláljuk a kiváltó okait.

Kávébab fajták – arabica vs robusta
Kávébab fajták – arabica vs robusta
2021.09.09

Az üzletek polcain kávé után kutatva leggyakrabban az arabica és a robusta felirattal találkozhatunk. Ez a két kávébab fajta adja a világ kávé fogyasztásának döntő többségét. Mi a különbség az arabica és a robusta kávéfajta között?

Mi az a nyár végi depresszió és hogyan győzheted le?
Mi az a nyár végi depresszió és hogyan győzheted le?
2021.09.03

Minden évszaknak megvan a maga varázsa. Nyáron szabadabbnak és energikusabbnak érezzük magunkat. Az elmúlt hónapokban megannyi izgalmas élménnyel és kalanddal gazdagodtunk. Mégis, ahelyett, hogy feltöltődve óriási lendülettel vágnánk bele az őszbe, valami furcsa, melankolikus érzés kerít hatalmába. Ez az érzés nem más, mint a nyár végi depresszió.

Tények és tévhitek a vízivásról!
Tények és tévhitek a vízivásról!
2021.08.27

Naponta 8 pohár vizet kell inni. Ha sok vizet iszom, akkor lefogyok. A vízzel méregteleníthetem a szervezetemet. Rengeteg ezekhez hasonló állítás és ajánlás hallható nap mint nap. Legtöbben tényként kezelik ezeket, miközben legtöbbnek nincs semmilyen tudományos alapja. Utánajártunk melyik igaz és melyik mítosz csupán!

Humanitárius Világnap - 2021
Humanitárius Világnap - 2021
2021.08.19

Az ENSZ kezdeményezésére augusztus 19. a Humanitárius Világnap. Napjainkban becslések szerint 35 országban, összesen 235 millió ember szorul segítségre. Mai napon azok előtt tisztelgünk, akik aktivistaként dolgoznak vagy dolgoztak a humanitárius ügyek szolgálatában.