Színes variációk jegeskávéra!

2021.07.22

A nagy kánikulában a jól megszokott espresso helyett kitűnő választás egy hideg kávékülönlegesség. A jegeskávé hűsítő, frissítő és remek élénkítő ital egyben. Egyszerűen elkészíthető jegeskávé receptek színes variációját gyűjtöttük össze, hogy mindenki megtalálja a számára legjobbat. Kalandra fel az ízek világában!

Limonádés kávé

Egyszerű, mégis nagyszerű párost alkot a kávé és a limonádé. Aprítsunk fel vegyesen narancsot, citromot és lime-ot, tegyük egy pohárba majd öntsük fel fél deci citromlével. Adjunk hozzá ízlés szerint cukorszirupot vagy más édesítőt majd öntsük fel természetes ásványvízzel. Tegyünk hozzá jégkockát és lassan öntsük a tetejére a frissen főzött kávét. Szénsavas ásványvízzel is elkészítheted az espresso limonádét. 

E.T., avagy az espresso tonik

Az első korty után már soha nem fogsz idegenként tekinteni az E.T.-re! Kevesen gondolnák, hogy a kávé és a tonik kombinálásával egy tökéletes nyári ital készíthető, ami egyszerre frissít és pörget fel.

 

Az espresso tonik receptje egyszerű és csak néhány hozzávaló kell. Egy pohárba önts tonikot sok-sok jéggel és csepegtess hozzá egy kis frissen facsart lime levet. Keverd össze és öntsd rá óvatosan a jégre a frissen főzött kávét. A tonikos kávé világos pörkölésű kávéval az igazi. A poharat díszítheted menta levéllel és lime karikával.

espresso tonik recept

 

 

A legegyszerűbb és legnépszerűbb jeges kávé

Ehhez az egyszerű jegeskávé recepthez nem kell más, mint egy 2,5 decis pohár, hideg tej, egy dupla espresso és jég. Először tegyük a pohárba a jeget, majd öntsük fel a tejjel és végezetül öntsük a tetejére a dupla espresso-t. 

Elkészítheted a jeges kávét különböző alternatív tejből, így mindig egy kicsit más élményt fog nyújtani. Például a rizstejből készült jeges kávé édesebb ízélményt nyújt. A kókusztejből készült változata is kellemes meglepetést tartogat, egy kis kókusz likőrrel egy igazi karibi koktél varázsolható belőle. Kísérletezz és találd meg a számodra legjobbat.

Jegeskávé buborékokkal

Egy 3 decis poharat töltsük meg félig jéggel, majd öntsünk bele másfél deci szódát. Főzzünk le egy adag espressot és öntsük rá óvatosan a jeges szódavíz tetejére. Ha van shakerünk, akkor érdemes néhány jégkockával hidegre keverni a kávét mielőtt a pohárba öntenénk, így szép habos lesz a jegeskávé.

Egyszerű jegeskávé vanília fagyival

Fagyi, jég, tej és kávé, más nem is kell. Egy nagyobb pohár aljára kerüljön egy-két gombóc vanília fagylalt, majd mehet rá a jég. Öntsük fel hideg tejjel és végezetül öntsük a tetejére a frissen főzött kávét.

jegeskávé fagyival

A görög frappé 

A történet szerint egy instant kávé gyár igazgatója találta fel a napjainkban elsősorban Görögországhoz köthető italt.

A véletlennek köszönhetjük a görög tavernák egyik jellegzetességét, a frappét. Dimitris Vakondios – a Nestlé egyik görög munkatársa – egy Thesszalonikben rendezett kiállítás szünetében szeretett volna kávét inni. Viszont forró víz híján volt, ezért hideg vizzel probált szerencsét. A kávépor sokkal nehezebben oldódott a hideg folyadékban, ezért egy shakerben rázta össze. Ez a habos kávé alap adta a ma már világhíres frappé ötletét.

A frappé elkészítése rendkívül egyszerű. Készítsünk elő egy nagyobb poharat félig jéggel töltve. Egy shakerbe vagy bármilyen jól zárható eszközbe tegyünk két teáskanál instant kávéport, ízlés szerint cukrot és egy kis tejport valamint egy kicsit több tejet, mint amennyi ellepi a száraz összetevőket.

Rázzuk össze jó alaposan a hozzávalókat, majd öntsük a pohárba a habos kávé mixet, és töltsük fel hideg tejjel. Akik igazán édes ízélményre vágynak, tejszínhabbal feltehetik az i-re a pontot.

görög frappé recept

A nagy hőségben a folyadékbevitelről se feledkezzünk meg. A természetes ásványvizet semmi sem pótolja. Válaszd te is a Montivíz környezetbarát megoldását, mi házhoz viszük neked a Káli-medencében felszínre törő természetes ásványvizet.

TOVÁBBI HÍREK
Mik azok az ásványi anyagok egész pontosan?
Mik azok az ásványi anyagok egész pontosan?
2023.01.27

Oly sokszor halljuk, hogy az ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az emberi szervezet számára. Legtöbbünk fel is tudunk sorolni jó párat belőle, de azt tudjuk, hogy mik az ásványi anyagok egész pontosan? Ismerjük meg testünk egyik legfontosabb alkotóelemét részletesen!

Amikor a dehidratáció nem baj - A szaunázás előnyei
Amikor a dehidratáció nem baj - A szaunázás előnyei
2023.01.20

Dehidratáció és a láz kombinációja nem hangzik túl egészségesen, azonban mégis az egyik legnépszerűbb - különösen a hűvösebb hónapokban - wellness tevékenység lényegét írjuk le vele. A szaunázás évről évre egyre népszerűbb rekreációs tevékenység, ami nem véletlen.

Hogyan kezeld a téli depressziót?
Hogyan kezeld a téli depressziót?
2023.01.06

A téli depresszió az egyik leggyakoribb szezonális betegség hazánkban. A napfény hiánya felborítja szervezetünk bioritmusát, aminek következtében erőtlennek, motiválatlannak érezzük magunkat és hangulatunk is ingadozik. Ha nem teszünk a téli depresszió ellen, akkor akár az első melengető tavaszi napsugarakig is velünk maradhat.

Mikulásgyár - 17 éve a gyerekekért
Mikulásgyár - 17 éve a gyerekekért
2022.12.21

A Mikulásgyár országos kezdeményezés immáron 17. alkalommal nyitja meg kapuit az adakozni vágyok számára. A szervezet évről évre egyre több rászoruló számára nyújt felbecsülhetetlen segítséget. Ismerd meg hazánk egyik legnagyobb adománygyűjtő akcióját!

Mi az a téli depresszió, és mik a jelei?
Mi az a téli depresszió, és mik a jelei?
2022.12.09

A hűvös, borongós napok, a fényhiány, és a korai sötétedés óhatatlanul nyomot hagy közérzetünkön és hangulatunkon, hajlamosabbak vagyunk melankóliára. A napfény a kulcsa mindennek, télen a napsütés hiányára érzékeny emberek folyton levertnek, fáradtnak és erőtlennek érezzük magukat. Ez bizony nem más, mint a téli depresszió.

Rövid, de annál hatékonyabb: a mikro-szünet
Rövid, de annál hatékonyabb: a mikro-szünet
2022.12.01

Ha a munkahelyi szünetre gondolunk, akkor legtöbbünk egy 10-15 perces kávészünetre, vagy az ebédidőre asszociálunk, amiből - sajnos - kevés van. Azonban van egy jó hírünk! Már egy-egy rövidebb - mikro-szünet - is jelentős hatással van fizikai és mentális egészségünkre. Lássuk, miért érdemes akárcsak 1-2 percre elszakadni a munkától!