A gyümölcsök víztartalma - Hazai toplista

2022.07.14

Az 5+1 legjobban hidratáló hazai gyümölcs

Nyakunkon a nyár, és vele együtt a kánikula. Ilyenkor még fontosabb, hogy odafigyeljünk a megfelelő hidratációra. Szerencsére nem csak folyadék formájában gondoskodhatunk erről, hanem segítségül hívhatjuk a finom és lédús gyümölcsök erejét is!gyümölcsök víztartalma

Napi folyadék szükségletünket számtalan tényező befolyásolja - amiről korábbi cikkünkben részletesen írtunk -, ami viszont biztos, hogy napi 2-2,5 liter víz elfogyasztásával nem lőhetünk nagyon mellé. Viszont ez nyári melegben jócskán több lehet, akár a duplája is.

4-5 liter víz elfogyasztása “komoly feladatot” jelenthet, szerencsére azonban nem csak a poharakat kell számolni. Magyarországon ilyenkor terem a legtöbb zamatos gyümölcs, amelyek nemcsak az értékes tápanyagokkal járulnak hozzá szervezetünk egészségéhez, hanem remekül hidratálják is testünket. Lássuk a leglédúsabb hazai gyümölcsöket: 

Görögdinnye

Valószínűleg az aranyérmes senkit nem lepett meg. Bár van egy kis csavar a történetben, ami a cikkünk végén vár rád. A nyár legnagyobb sztárja nemcsak hűsítve kényeztet, hanem szervezetünket is kiválóan hidratálja. A görögdinnye víztartalma körülbelül 92 százalék. Továbbá bővelkedik cinkben, vasban és folsav tartalma is kimagasló, miközben kalóriatartalma alacsony. Emellett számos egészséges nyári frissítő alapanyagaként is szolgál.

görögdinnye víztartalma

Eper

Eper a nyári gyümölcs szezon első hírnöke. Az eper általában május végén jelenik meg az üzletekben és a piacon. Meglepőnek tűnhet, de az apró piros gyümölcs víztartalma alig 1 százalékkal marad csak el a görögdinnyéétől. A többi gyümölcshöz hasonlóan, gazdag ásványi anyagokban és vitaminokban. Magában fogyasztva, és smoothie-ban is tökéletes a bogyósgyümölcs.

Őszibarack

A barackokat sokszor a lédús jelzővel illetik, ami nem véletlen, ugyanis legtöbbjüknek igen magas a víztartalma. Az őszibarack vezeti a sort 89 százalékos teljesítményével. Őt követi a sárgabarack 86 százalékos víztartalmával. A csonthéjas gyümölcsök nemcsak lédúsak és zamatosak, hanem rendkivül gazdagok többek között káliumban és rostban.

Szeder

A szeder szintén a legkedveltebb nyári gyümölcsök közé tartozik. Az apró bogyós gyümölcsnek több módon is hozzájárul szervezetünk egészségéhez. Többek között rendkívül gazdag antioxidánsokban, védi ereinket és immunrendszerünket, illetve szervezetünk a kollagén előállítását is elősegíti. Mindezek mellett szervezetünk hidratálásra is tökéletesen alkalmas, ugyanis a gyümölcs víztartalma körülbelül 88 százalék.

Szilva

Késő nyáron se kell mellőznünk a magas víztartalmú gyümölcsöket. Legnépszerűbb hazai szilvafajták jellemzően augusztus vége felé kezdenek beérni. A lédús, és rostban gazdag csonthéjasok kiváló C-vitamin, illetve antioxidáns forrásnak számítanak. Emellett szervezetünk számára létfontosságú ásványi anyagokban - magnéziumban és káliumban - is gazdag. Víztartalma körülbelül 87 százalék.

Paradicsom

Ha nevezöket botanikai szempontból néznénk, akkor kicsit más lenne a sorrend. A paradicsom a köztudatban és gasztronómiában is zöldségként él, viszont ha biológiailag nézzük, akkor bizony gyümölcs. Ami talán még meglepőbb lehet, hogy könnyedén leelőzi a görögdinnyét is víztartalom tekintetében, ugyanis egy lédús paradicsom 95-96 százaléka víz.

Amit egy lédús gyümölcs sem pótolhat

A tikkasztó hőségben megehetünk egy egész dinnyét is akár, de a tiszta, természetes ásványvizet semmi sem pótolhatja. A Káli-medencében felszínre törő Montivíz gazdag olyan ásványi anyagokban, amelyek a szervezet számára nélkülözhetetlenek és a gyümölcsökben nem, vagy csak alig találhatóak. Ilyen például a magnézium és a kalcium. Kattints a linkre, és Ismerd meg a Káli-medence kincsét!

 

TOVÁBBI HÍREK
Rövid, de annál hatékonyabb: a mikro-szünet
Rövid, de annál hatékonyabb: a mikro-szünet
2022.12.01

Ha a munkahelyi szünetre gondolunk, akkor legtöbbünk egy 10-15 perces kávészünetre, vagy az ebédidőre asszociálunk, amiből - sajnos - kevés van. Azonban van egy jó hírünk! Már egy-egy rövidebb - mikro-szünet - is jelentős hatással van fizikai és mentális egészségünkre. Lássuk, miért érdemes akárcsak 1-2 percre elszakadni a munkától!

Rossz szokások, amelyek észrevétlenül rombolják a produktivitást
Rossz szokások, amelyek észrevétlenül rombolják a produktivitást
2022.11.18

Sokunkkal megesik, hogy csak nap végén eszmélünk rá arra, hogy egyáltalán nem voltunk olyan produktivak a munkaidőben, mint ahogy azt előző munkanap végén, vagy reggel terveztük. Még, ha végig futjuk az aznapi történéseket, akkor se nagyon értjük, hogy hol sikkadt el a munkánk, hiszen egész nap csináltunk valamit. Nos, van egy-két olyan cselekvés, ami nem olyan egyértelmű időnyelő, mint például a közösségi média pörgetése.

Oxigénnel dúsított víz - Átverés vagy csodaszer?
Oxigénnel dúsított víz - Átverés vagy csodaszer?
2022.11.11

Az egészséges életmód azzal kezdődik, hogy gondoskodunk szervezetünk megfelelő folyadék utánpótlásáról. Ezt az alapigazságot felhasználva egyre többen próbálják a saját malmukra hajtani a vizet. Ennek eredményeképpen egyre több fajta “extra egészséges”, hangzatos “turbózott” víz kerül a látóterünkbe. Ennek egyike az oxigénnel dúsított víz. Valóban csodaszer lenne az oxigénes víz, vagy csak egy újabb hangzatos piaci szereplővel van dolgunk?

Home office negatívumai a vállalati oldalról
Home office negatívumai a vállalati oldalról
2022.11.03

A home office-t legtöbbször dolgozói oldalról közelítik meg. Azonban, nem csak a munkavállalónak jelent kihívást a távmunka, hanem a munkáltatónak is, főleg akkor, ha alapjaiban nem a távmunka, és az irodai munka integrálására rendezkedtek be.

Hogyan semlegesítsd a Home Office negatívumait?
Hogyan semlegesítsd a Home Office negatívumait?
2022.10.26

Néhány éve még nem voltak felkészülve sem vállalkozások sem a dolgozók arra, hogy home office-ból dolgozzon az iroda nagy része. Számtalan probléma akadt, ami kihatott a dolgozó életére, teljesítményére és azáltal a vállalat eredményességére. Az elmúlt évek tapasztalatainak köszönhetően mára kezd kiforrni a home office gyakorlata. Lássuk, milyen problémák jelentkezhetnek, és hogyan lehet orvosolni őket!

Valóban jó állapotban van a vízhálózat Magyarországon?
Valóban jó állapotban van a vízhálózat Magyarországon?
2022.10.13

Az ivóvíz fontos. Számos tanulmány, cikk, esemény vette górcső alá, hogy milyen egészségügyi hatásai vannak a megfelelő mennyiségű, és (hasonlóan fontos) minőségű ivóvíznek. Ehhez a legáltalánosabb forrás a csapvíz, amelyről elterjedt egyetemes megállapítás, hogy jó állapotban van, és Európában az egyik, ha nem a legjobb vezetékes vízhez juthatunk hozzá Magyarországon.