Hogyan dolgozzunk munkaórák helyett az eredményekért?

2023.11.17

A munka eredményességének érdekében a vállalkozásoknak kizárólag arra kell koncentrálniuk, hogy az alkalmazottaknak milyen feladatokat kell elvégezniük és azt milyen minőségben kell tenniük. Ez az úgynevezett eredményközpontú munkakörnyezet alapja. Egyszerűen hangzik, nem igaz? A gyakorlatban egy kicsit bonyolultabb, de egy kis szemléletváltással gyorsan nagy lépéseket tehetünk az irányába.

Induljunk ki az üzleti teljesítményből

Először fel kell tennünk a magunknak a nagy kérdést: hol kell állnia a vállalkozásnak 1, 3 vagy 5 év múlva? Ennek számszerűsítéséhez szükségünk van intelligens célokra és kulcs mutatókra  - részletesen korábbi cikkünkben olvashatsz a témában -, például milyen forgalmat vagy hány új ügyfelet szeretnénk elérni addigra? 

Ha ez megvan, akkor jöhet a stratégiai tervezés, az az egyes csapatoknak mit kell ezért tennie? Például a marketing csapatnak mennyi leadet kell szereznie egyes évben, az értékesítőknek hány ügyfelet kell szerződtetnie vagy a fejlesztő csapatnak milyen funkciókkal kell bővítenie az alkalmazást vagy a honlapot.

Ezt követően tovább kell bontani a kívánt eredményeket a csapaton belüli egyénekre. Vegyük alapul a marketing csapatot egy nagyobb vállalatnál, ahol több különböző területtel kell egyszerre foglalkozni. Meg kell becsülni, hogy PPC kampányokkal, az e-mail marketinggel, a PR-ral és a közösségi médiával milyen mutatókra nyílik szükségünk a kitűzött eredmény elérésének érdekében. 

Ha a dolgozók teljesítik ezeket a célokat és eredményeket, akkor a vállalat számára nem lesz fontos, hogy hogyan osztják be az idejüket.

Bizalom

Egyes vállalkozások, különösen a nagyvállalatok, előszeretettel használnak olyan felügyeleti szoftvereket, amelyek nyomon követik az alkalmazottak képernyő idejét, egér mozgását és így tovább. Ezek a programok könnyen kijátszhatók, és alig adnak több visszajelzést annál, hogy valaki a számítógép előtt ül, vagy sem. Igazából csak a bizalom és a munkatársak autonómiájának hiányára hívja fel a figyelmet.

A Watson Wyatt - a világ egyik legnagyobb tanácsadó cége - közelmúltban közre adott jelentése szerint a bizalmi alapon működő cégek 286%-kal felülmúlják azokat a vállalatokat, ahol bizalmi légkör megteremtésére nem fektetnek energiát a részvényesi hozamok (részvényárfolyam és osztalék) tekintetében. 

Továbbá a magas bizalomra építő vállalatoknál a munkavállalók fluktuációja is 50%-kal alacsonyabb, mint versenytársaiké. A fluktuáció elképesztő összegeket tud felemészteni, aminek a jelentős része észrevétlenül folyik ki a vállalatból. A fluktuáció áráról korábbi cikkünkben olvashatsz részletesen.

Ténylegesen használjunk menedzsment szoftvert

Valószínűleg minden vállalkozás már hallott a különböző projektmenedzsment szoftverről - ha más nem, hirdetések révén - és több rendszeresen használja is ezeket. Azonban, ha nem megfelelően használjuk az adott szoftvert (vagy szoftvereket), akkor jó esetben nem használjuk ki a teljes potenciálját, rosszabb esetben ronthat is a helyzeten.

Manapság végeláthatatlan különböző menedzsment szoftver áll rendelkezésünkre megszámlálhatatlan különböző funkcióval és csomaggal. Ezért mielőtt letennénk a voksunkat egyik, vagy másik mellett gondoljuk végig, hogy mire van szükségünk és ahhoz milyen funkciókra van szükség. Túl bonyolult rendszer feleslegesen nehezíti meg a platform kezelését, az egyszerűbb szoftverek pedig korlátozzák a lehetőség potenciálját.

Ha sikerült vállalatunk tevékenységéhez passzolót találni, akkor használjuk is és ne csak időszakosan, hanem legyen része a vállalati kultúrának. Minden határidőt, tervet, célt, mutatót és egyéb fontos, vagy fontosnak tűnő dolgot vigyünk fel - amit az első bekezdésben megállapítottuk - mindig a platformra. Továbbá, főleg nagyobb cégeknél meglepően gyakran előfordul az is, hogy különböző csapatok, vagy diviziók eltérő szoftvert használnak, ami a hatékonyság rovására megy.

A platform bevezetésekor valószínűleg úgy fog tűnni, hogy csak felesleges plusz adminisztrációt jelent a szoftver rendszeres használata. Ne essünk ebbe a hibába. A használatát gyorsan meg lehet szokni, a hatékonyságot pedig látványosan növeli.

 

TOVÁBBI HÍREK
Az alkalmazotti visszajelzések szerepe a szervezeti sikerben
Az alkalmazotti visszajelzések szerepe a szervezeti sikerben
2024.05.03

Az alkalmazotti visszajelzések létfontosságúak a sikeres szervezetek számára, hiszen segítik a folyamatos fejlődést és a kölcsönös növekedést. Ebben a teljes körű útmutatóban megvizsgáljuk az alkalmazotti visszajelzések jelentőségét, felfedezve annak sokoldalú előnyeit és az hatékony bevezetés legjobb gyakorlatait.

Montivíz újabb sikere a nemzetközi porondon
Montivíz újabb sikere a nemzetközi porondon
2024.04.08

Az ESQR (European Society for Quality Research) egy svájci szervezet, aminek a célja, hogy elősegítse a minőségtudatosságot azzal, hogy díjazza a legjobb gyakorlatokat, a kiválóságot és a technológiai innovációt világszerte. 2023-ban, Dubai-ban került sor az ESQR szakmai bizottsága által kiválasztott vállalkozások díjazására. Az eseményre a Montivíz is meghívást kapott a díj várományosaként.

Hogyan adjunk megfelelő visszajelzéseket az alkalmazottaknak
Hogyan adjunk megfelelő visszajelzéseket az alkalmazottaknak
2024.03.22

A hatékony visszajelzés-adás kulcsfontosságú a sikeres vezetés és az alkalmazottak fejlődése szempontjából. A jó visszajelzések nemcsak képet adnak az alkalmazottaknak a teljesítményükről, hanem elősegítik a fejlődést és motiválnak. A nem megfelelő visszajelzésekkel ellenben az ellentétes hatást érhetjük el, vagyis romboljuk vele a morált és a teljesítményt. Ezért fontos, hogy a menedzsment tisztában legyen azzal, hogyan kell hatékony és konstruktív visszajelzést adni a beosztottaknak.

Hogyan vedd elejét az úgynevezett ködös agynak?
Hogyan vedd elejét az úgynevezett ködös agynak?
2024.03.08

A "brain fog" egy mentális állapot, amikor nehéznek érezzük a koncentrációt, a memóriánk kihagy, és az egyszerűbb mindennapi tevékenységeket is jóval nehezebbnek találjuk. Bár az orvostudomány nem tekinti betegségnek, azonban fontos, hogy felismerjük és foglalkozzunk a megelőzésével. Néhány jó tanácsot gyűjtöttünk össze, amivel elkerülhetjük, hogy ködös aggyal ébredjünk.

Mi az agyi köd, és mi áll a hátterében?
Mi az agyi köd, és mi áll a hátterében?
2024.02.23

Valószínűleg legtöbbünk már megtapasztalta az úgynevezett “brain fog”, vagyis az agyi köd érzést, még ha nem is voltunk tudatában a dolognak. Az agyi köd egy zavaros érzés, amikor nem tudunk koncentrálni, kimerültnek érezzük magunkat, ugyanakkor még sem tudunk aludni vagy pihenni, illetve elfelejtünk dolgokat, vagy egyszerű hibákat, figyelmetlenségeket követünk el. Az agyi ködöt sok minden kiválthatja az alváshiánytól kezdve a hormonális változásokon át, az olyan egészségügyi problémákig, mint például a szorongás, vírusos megbetegedés és Lyme-kór. Bár nem betegségként tartják számon az agyi ködöt, mégis érdemes odafigyelni rá, és megelőzni.

Az introvertált munkavállalók megértése és támogatása a vállalati környezetben
Az introvertált munkavállalók megértése és támogatása a vállalati környezetben
2024.02.14

Az introvertált személyiséggel számtalan olyan pozitív tulajdonság társul, ami egy szervezet számára előnyös lehet. Azonban észrevétlenül bele ütközhetünk olyan nehézségekbe, amelyek hátráltatják a visszahozódó személyiségek kibontakozását a munkában. Viszont fontos, hogy erre ne negatívumként tekintsünk, hanem leküzdendő akadályként.