A 8 legalkalmasabb idő vízivásra

2021.08.05

Legtöbbünk tisztában van a vízivás fontosságával és sokak számára az is ismeretes, hogy mennyi a szükséges napi folyadékbevitel. Viszont arra már kevesebben gondolnak, hogy annak is jelentősége van, hogy mikor iszunk. Egy nap alatt számos alkalom adódhat, amikor egy pohár víz csodákra képes, ragadd meg ezeket a lehetőségeket!

Legalkalmasabb idő vízivásra

A hidratáció legyen az első reggel

Az egyik legjobb módja a nap elindításának, ha ébredés után rögtön egy pohár hideg vizet iszol. A víz egy extra lökést ad keringési rendszerünknek, ezáltal egész testünk gyorsabban aktivizálódik. 

Ezenkívül segít a méregtelenítésben is. Az éjszaka során testünk nem kapcsol ki teljesen, hanem méregteleníti magát. A reggeli víz elősegíti az éjszaka folyamán felszabadult méreganyagok és szabadgyökök kiürülését a szervezetből.

Étkezés előtt egy pohár víz

Manapság elsősorban fogyást elősegítő tippként ajánlják, hogy étkezés előtt igyunk egy pohár vizet. A víz növeli a gyomor teltség érzetét, ezáltal kevesebb kalóriát viszünk be a szervezetünkbe étkezéskor. A kevésbé ismert jótékony hatása a kávézási kultúrából lehet ismerős. 

A víz kitisztítja és aktivizálja az ízlelő bimbókat, ezért érdemes a csésze fekete mellé felszolgált vizet a kávé megízlelése előtt meginni.  Emellett a víz hidratálja a gyomor nyálkahártyáját, ami így ellenállóbb lesz a savas ételekkel és italokkal szemben. Az utóbbi is ismerős lehet a kávézási szokásokból, ugyanis sok helyen – köztük hazánkban is a rendszerváltás előtt – a kávét kísérte a pohár víz, hogy kiegyensúlyozza a rosszabb minőségű kávé savasságát.

Ha éhes vagy, előbb igyál egy pohár vizet

Ahogy korábbi cikkünkben írtuk, az éhség,- és szomjúságközpont egyaránt a hipotalamuszban található, ezért sokszor nehéz elkülöníteni a kettőt egymástól. Hogyan győződj meg róla, melyiket jelzi a szervezeted? Igyál meg egy pohár vizet majd várj 15 percet és ha elmúlik, akkor dehidratált voltál.

mikor igyunk vizet

Ne csak edzés közben igyál

A megfelelő hidratáció elengedhetetlen velejárója az edzésnek. Sokan viszont elkövetik azt a hibát, hogy csak az edzés hevében pótolják a folyadékot. Érdemes már edzés előtt egy-két pohár vizet meginni, hogy felkészítsük szervezetünket a dehidratáció ellen.

Edzés után se maradjon el a hidratáció

Fontos, hogy minden edzés után bőven hidratáljuk magunkat. Viszont arra sokan nem gondolnak, hogy izzadás során nem csak folyadékot, hanem értékes ásványi anyagokat is veszít szervezetünk. Ezért nem csak a folyadék mennyisége, hanem annak minősége is fontos. Érdemes magas ásványianyag-tartalmú természetes ásványvízzel hidratálni magunkat, hogy az éltető vízzel együtt a szervezetünk számára létfontosságú ásványi anyagokat is pótolhassuk.

A Monti természetes ásványvíz tökéletes választás a sportolás utáni hidratációra. A szervezet számára esszenciális magnéziumban, kalciumban és káliumban gazdag, ugyanakkor nátriumtartalma alacsony. Milyen a minőségi természetes ásványvíz és melyek a szervezetünk számára hasznos ásványi anyagok amik a vízben lehetnek? Olvasd el korábbi bejegyzésünket a témában!  Rendeld házhoz az egészséget!

Mikor igyunk ásványvizet?

Előzd meg a betegséget

Ajánlott sokkal több vizet fogyasztani, ha olyan helyen járunk vagy jártunk - például korházban - ahol kórokozóknak vagyunk kitéve. A bő folyadék utánpótlással gyorsabban tudunk a szervezetünkbe kerülő kórokozóktól megszabadulni. Nem biztosíték a betegség megelőzésére, de a kockázatát mindenképp csökkenti. Továbbá a megfelelően hidratált szervezet immunrendszere erősebb.

Különösen fontos a hidratáció, ha rosszul érzed magad

Ha betegnek érzed magad, a szervezetednek extra vízutánpótlásra van szüksége. A vízzel együtt értékes vitaminokkal és ásványi anyagokkal támogatod szervezeted védekező képességét. Megfelelő hidratációval és sok pihentető alvással rövid időn belül újra teljesen egészséges leszel.

A víz segít a fáradtság leküzdésében is

Ha fáradtnak érzed magad egy hosszú nap után, igyál meg 1-2 pohár hideg vizet. A hideg víz elősegíti szervezetünk regenerációját és segít az elalvásban. A megfelelő hidratáció elengedhetetlen ahoz, hogy agyunk regenerálodjon és megőrizzük szellemi frisseségünket.

 

TOVÁBBI HÍREK
Miért jó a magas magnézium tartalmú ásványvíz?
Miért jó a magas magnézium tartalmú ásványvíz?
2022.01.20

A magnézium nélkülözhetetlen ásványi anyag szervezetünk számára. Elengedhetetlen az izomzat, az idegrendszer és a szív működéséhez, valamint a fehérje szintézisben is létfontosságú a szerepe. Testünk egyik leggyakoribb eleme, szervezetünk viszont nem képes magától előállítani. Ezért rendkívül fontos, hogy külső forrásból tudjuk fedezni a napi magnézium szükségletünket. Például magas magnézium tartalmú ásványvízzel!

Ballonos vízadagoló tisztítása a szakértőktől
Ballonos vízadagoló tisztítása a szakértőktől
2022.01.14

A vízadagoló nyújtotta hűsítő természetes ásványvíznél nincs jobb szomjoltó. Viszont ahhoz, hogy az ásványvíz megőrizze frissességét és selymes ízét, szükség van a ballonos vízadagoló fertőtlenítésére és tisztítására rendszeres időközönként. Különösen akkor, ha egy forgalmasabb helyre kihelyezett vízadagolóról van szó, amit rengeteg különböző ember használ nap, mint nap.

Varázslatos téli kirándulóhelyek Magyarországon
Varázslatos téli kirándulóhelyek Magyarországon
2022.01.06

Hazánk csodálatos tájai nemcsak nyáron várják a kirándulni vágyókat. Télen hazánk természeti csodáinak egy egészen más oldalát ismerhetjük meg. Senkit ne riasszon el a hidegebb idő egy felejthetetlen élményt nyújtó téli kirándulástól. Összegyűjtöttünk néhány hazai célpontot, amit nem csak hóesés után érdemes felfedezni.

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánunk!
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánunk!
2021.12.23

A MONTIVÍZ Zrt. egész csapata nevében békés, boldog karácsonyt kívánunk!

Hogyan készülj fel a téli túrára?
Hogyan készülj fel a téli túrára?
2021.12.17

A télen a természet egy teljesen más arcát mutatja, amit érdemes felfedezni. Ilyenkor legtöbben arra vágynak, hogy otthon kuckózva forró teát szürcsöljenek, de megéri kimozdulni! Ugyanis már egy rövidebb téli kirándulás a meseszép téli tájon olyan élménnyel gazdagít, amit semmi sem pótolhat. Útmutatóval készültünk az egynapos téli túrához, hogy semmi se rontsa el az élményt!

Meddig tart a kávé hatása?
Meddig tart a kávé hatása?
2021.12.10

A kávé élénkítő hatását valószínűleg nem kell bemutatni senkinek. Egy jó erős fekete felpörget, a fáradtság eltűnik, és nemcsak a szellemi, hanem a fizikai teljesítményünket is megnöveli. De csak egy rövid ideig és legtöbbször jóval fáradtabbak leszünk, mint előtte voltunk. Viszont a koffein a szervezetünkben marad még jó hosszú ideig, mégha nem is érezzük.