Hogyan találd meg a tökéletes vízadagolót a KKV szektorban?
2023.06.16A vízadagoló kiválasztása elsőre nagyon egyszerűnek tűnhet, hiszen egy szükségletet akarunk kielégiteni vele, azaz vizet biztosítani a kollégák számára. Azonban óva intünk minden menedzsert és irodavezetőt attól, hogy a cél a minél gyorsabb feladat teljesítés legyen. Az elhamarkodott döntésért előbb, vagy utóbb fizetni fogunk, és nem csak pénzzel, hanem idővel, de akár idegszállakkal is.
A vízadagoló szerepe
A munkavédelmi törvények - 3 2002. II. 8. SzCsM-EüM együttes rendelet - alapján a munkavállaló részére biztosítani kell a szükséges mennyiségű és minőségű védőitalt, ami egy 14-16°C-os, maximum 4 %-os cukortartalmú ivóvizet takar. A védőitalról bővebben a linkre kattintva olvashatsz.
Egy vízadagolóval egyszerűen le tudhatod a törvényi minimumot télen-nyáron. Azonban hiba lenne azt gondolni, hogy az már mindegy, hogy milyen a vízadagolóval tesszük meg. Egyrészről, manapság számtalan különböző vízautomata van forgalomban, és mindegyik más és más tulajdonsággal rendelkezik. Másrészről pedig, ami talán a gépnél is fontosabb, hogy milyen szolgáltatás van mögötte.
Milyen automatára van szükség?
Az első legnagyobb vízválasztó, a gép típusa. A vízadagolókat két nagy kategóriába sorolhatjuk: hálózati és ballonos vízadagolók. Mi a különbség? A ballonos vízadagoló a palackozott ivóvizet, vagy ásványvizet hüti és/vagy melegíti az elektromos hálózatra kötve. A hálózati automata egy speciális filterrel rendelkezik, ami az ivóvíz hálózatra kötve tiszta, szűrt vizet biztosít.
Kinek jobb a ballonos megoldás? A minőség tekintetében első sorban a ballonos megoldást ajánljuk mindenkinek, hiszen a kristálytiszta ásványvíznél nincs egészségesebb és finomabb szomjoltó. Továbbá bárhol üzembe helyezhető, mivel nem kell rákötni az ivóvíz hálózatra. Az egyetlen hátránya, hogy egyszerre nagyobb mennyiségű víz nem vételezhető belőle.
Kinek jobb a hálózati megoldás? A hálózati automata ott remekel, ahol a ballonos gyengébb, azaz olyan helyre érdemes elsősorban telepíteni, ahol egyszerre nagy forgalmat kell bonyolítani. Például üzemi területen, ahol sokszor egyszerre több embernek van szünete és egyszerre rohamozzák meg a víz gépet.
Hogyan találjuk meg a megfelelő szolgáltatást?
Egy rövid útmutatóval készültünk, ami segít abban, hogy megtaláld a legjobb vízszolgáltatás vállalkozásod számára, legyen az egy éppen induló vállalkozás, vagy egy nagy múltra visszatekintő közepes méretű cég.
Előszóban: Ne az ár lebegjen a szemünk előtt
Útmutatónk legfontosabb tanácsa, hogy ne csak az árat nézzük. Bár vállalati döntésekben a legtöbb esetben az árnak van a legnagyobb súlya. Főleg olyankor, amikor a cél egy szükséglet kielégítése. Azonban sok esetben nagy hibát követünk el azzal, ha csak a végösszeget nézzük. Hosszútávon rengeteg időt, energiát és pénzt takaríthatunk meg azzal, ha nem az elsőre legolcsóbbnak tünő ajánlatra, hanem a legjobbra csapunk le.
Egy közhellyel élve,olcsó vízszolgáltatásnak híg a leve. Azaz, nem járunk jól azzal, ha egy kicsit kedvezőbb áron egy minőségben sokkal rosszabb szolgáltatást választunk. A jó minőségű ízletes ásványvíz, a kiszámítható szállítás, a gyakori és alapos karbantartás, valamint a megbízható szerviz többszörösen megtérül.
Lássuk a részleteket!
Figyeljünk a víz minőségére
A vízadagolóvall túlnyomórészt az a cél, hogy biztosítsunk vizet a dolgozók számára. Emiatt nem sokan fordítanak figyelmet arra, hogy az a bizonyos ivóvíz milyen is valójában. Azonban víz és víz között óriási különbségek lehetnek.
Bár azt gondolnánk, hogy a ballonba csak ásványvizet palackoznak, valójában azonban sokszor tisztított víz kerül a hatalmas flakonokba. Ezért mindig tájékozódjunk arról, hogy vizet is biztosítanak számunkra.
Milyen a jó ásványvíz ismérve? Magas az oldott ásványi-anyag tartalma (legalább 500 és legfeljebb 1500 mg), magas a magnézium és kalcium mennyisége, míg a nátrium alacsony. Részletesebben a linkre kattintva olvashatsz az ásványvizek minőségét meghatározó tényezőkről.
Hálózati automata esetén kevésbé szembetűnő a különbség, azonban fontos, hogy tájékozódjunk arról, hogy milyen vízszűrővel rendelkezik a vízgép. Az egyszerűbb vízszűrők ugyan eltávolítják a kellemetlen ízért felelős anyagokat, mint például a klór, azonban a nehézfémekkel szemben már kevésbé hatékonyak.
A szerviz fontossága
A legjobb vízadagolók is csak annyira megbízhatóak, mint a szolgáltatójuk. Ezért fontos, hogy olyan partnerrel szerződjünk, akinek megbízható és professzionális szerviz csapata van. A vízadagoló állandó használatnak van kitéve és legtöbbször a legforgalmasabb helyen van üzembehelyezve, ezért óhatatlanul is fennáll a meghibásodás esélye. Ezért szükségszerű, hogy a szerviz gyorsan és eredményesen tudjon intézkedni.
Sok esetben egy harmadik fél hatáskörébe tartozik a szerviz, ami rengeteg kellemetlenséget és persze plusz időt jelent. A kisebb vállalkozások általában néhány vízadagoló elég, viszont emiatt jobban fáj, ha az egyik - vagy az egyetlen - kiesik a szolgálatból.
Célszerű olyan szolgáltató mellett le tennünk a voksunkat, akinek saját szerviz szolgálata van, és a szerződésben konkrét határidőket szab a hiba elhárításának.
A vízadagolókon jó esetben magas ásványi-anyag tartalmú ásványvíz folyik át, ami szervezetünk számára nagyon jó, a gép számára már kevésbé, ugyanis emiatt a vízkövesedés elkerülhetetlen lesz. A vízkövesedés és a higiénés szempontok miatt legalább félévente teljes szervizre kell vinni a gépet. Ha erre a szolgáltató nem tér ki, akkor valószínűleg a többi szolgáltatási területen is felületes.
Szállítás
A szállítási feltételek, és annak kiszámíthatósága is meghatározó tényező. Hiszen mit ér a vízadagoló teli ballonok nélkül? Ügyeljünk arra, hogy olyan szolgáltató válasszunk, akinek fix vállalásai vannak a szállítással kapcsolatban. Azaz, meg van adva, hogy mely napokon hova szállít, és az is tisztázva van, hogy meddig lehet másnapra leadni a rendelést. Igencsak frusztráló tud lenni, ha a nyári kánikulában ott áll a hideg frissítő vizet adó gép, csaképpen víz nincs hozzá. A szolgáltató pedig csak igérgeti, hogy majd a következő napokban biztos oda fog érni a rendelés.
Röviden
A kis- és középvállalkozások számára legtöbbször a ballonos vízadagoló a legjobb megoldás elsősorban a kisebb létszám miatt. Ha pedig ballonos megoldást választjuk, akkor figyeljünk a palackba töltött víz minőségére is, ugyanis nem mindegy, hogy természetes ásványvizet vagy tisztított ivóvizet iszunk a nap legnagyobb részében.
Azonban hiba lenne csak a vízadagoló és a víz minőségére figyelni. A háttérszolgáltatás minősége legalább olyan fontos. Hiába kínál valaki egy kedvezőbb árú ajánlatot, vagy csúcsmodern gépeket, ha az ellátás akadozik, a gépek folyamatosan meghibásodnak, a szerviz pedig nem tud ígéretet tenni arra, hogy mikor érkezik.
TOVÁBBI HÍREK
A legszárazabb helyek Földünkön
2024.06.03Földünk méltán kiérdemli a kék bolygó kifejezését, mivel felszínének több, mint 70%-át víz borítja. Azonban vannak olyan területek Földünkön, ahol olyan körülmények uralkodnak, ami szinte elképzelhetetlen. Hihetetlen, de bolygónk legszárazabb területein, ahol sokszor hosszú évtizedekig egy csepp csapadék sem esik, mégis van élet. A zord körülmények között virágzó élet segít, hogy nagyobb becsben tartsuk Földünk legértékesebb kincsét, a vizet.
Az alkalmazotti visszajelzések szerepe a szervezeti sikerben
2024.05.03Az alkalmazotti visszajelzések létfontosságúak a sikeres szervezetek számára, hiszen segítik a folyamatos fejlődést és a kölcsönös növekedést. Ebben a teljes körű útmutatóban megvizsgáljuk az alkalmazotti visszajelzések jelentőségét, felfedezve annak sokoldalú előnyeit és az hatékony bevezetés legjobb gyakorlatait.
Montivíz újabb sikere a nemzetközi porondon
2024.04.08Az ESQR (European Society for Quality Research) egy svájci szervezet, aminek a célja, hogy elősegítse a minőségtudatosságot azzal, hogy díjazza a legjobb gyakorlatokat, a kiválóságot és a technológiai innovációt világszerte. 2023-ban, Dubai-ban került sor az ESQR szakmai bizottsága által kiválasztott vállalkozások díjazására. Az eseményre a Montivíz is meghívást kapott a díj várományosaként.
Hogyan adjunk megfelelő visszajelzéseket az alkalmazottaknak
2024.03.22A hatékony visszajelzés-adás kulcsfontosságú a sikeres vezetés és az alkalmazottak fejlődése szempontjából. A jó visszajelzések nemcsak képet adnak az alkalmazottaknak a teljesítményükről, hanem elősegítik a fejlődést és motiválnak. A nem megfelelő visszajelzésekkel ellenben az ellentétes hatást érhetjük el, vagyis romboljuk vele a morált és a teljesítményt. Ezért fontos, hogy a menedzsment tisztában legyen azzal, hogyan kell hatékony és konstruktív visszajelzést adni a beosztottaknak.
Hogyan vedd elejét az úgynevezett ködös agynak?
2024.03.08A "brain fog" egy mentális állapot, amikor nehéznek érezzük a koncentrációt, a memóriánk kihagy, és az egyszerűbb mindennapi tevékenységeket is jóval nehezebbnek találjuk. Bár az orvostudomány nem tekinti betegségnek, azonban fontos, hogy felismerjük és foglalkozzunk a megelőzésével. Néhány jó tanácsot gyűjtöttünk össze, amivel elkerülhetjük, hogy ködös aggyal ébredjünk.
Mi az agyi köd, és mi áll a hátterében?
2024.02.23Valószínűleg legtöbbünk már megtapasztalta az úgynevezett “brain fog”, vagyis az agyi köd érzést, még ha nem is voltunk tudatában a dolognak. Az agyi köd egy zavaros érzés, amikor nem tudunk koncentrálni, kimerültnek érezzük magunkat, ugyanakkor még sem tudunk aludni vagy pihenni, illetve elfelejtünk dolgokat, vagy egyszerű hibákat, figyelmetlenségeket követünk el. Az agyi ködöt sok minden kiválthatja az alváshiánytól kezdve a hormonális változásokon át, az olyan egészségügyi problémákig, mint például a szorongás, vírusos megbetegedés és Lyme-kór. Bár nem betegségként tartják számon az agyi ködöt, mégis érdemes odafigyelni rá, és megelőzni.