Miért válaszd a magas magnézium tartalmú ásványvizet?

2022.01.20

A magnézium nélkülözhetetlen ásványi anyag szervezetünk számára. Elengedhetetlen az izomzat, az idegrendszer és a szív működéséhez, valamint a fehérje szintézisben is létfontosságú a szerepe. Testünk egyik leggyakoribb eleme, szervezetünk viszont nem képes magától előállítani. Ezért rendkívül fontos, hogy külső forrásból tudjuk fedezni a napi magnézium szükségletünket. Például magas magnézium tartalmú ásványvízzel!

magas magnézium tartalmú ásványvíz

Mennyi a napi magnézium szükségletünk?

A magnézium az emberi test számára létfontosságú ásványi anyag. A magnézium minden sejtünkben megtalálható. Részt vesz az anyagcsere folyamatokban, az idegrendszer működésében és hozzájárul a csontok fejlődéséhez. Emellett elengedhetetlen szerepe van az izmok, csontok és a fogak egészségének megőrzésében. Testünk nem képes önállóan előállítani, ezért rendkívül fontos, hogy odafigyeljünk a magnézium bevitelre.

A napi magnézium szükséglet személyenként jelentősen eltérhet egymástól. A napi bevitel optimális mennyisége egy átlagos felnőtt számára 300-400 mg körül mozog. Várandósság, szoptatás, nagyobb fizikai terhelés és jelentős stressz mellett a napi magnézium szükséglet kicsit magasabb, körülbelül 450-500 mg.

A stressz tüneteiről, szervezetünkre gyakorolt hatásairól és kezeléséről bővebben olvashatsz korábbi bejegyzéseinkben, kattints a szövegre!

honnan tudom hogy magnézium hiányom van

Nap 500-550 mg-nál több magnéziumot orvosi utasításra, kúraszerűen javasolt csak bevinni szervezetünkbe. Ugyanis a túl sok magnézium is okozhat kellemetlenségeket. A túlzott magnézium bevitel tünetei a következők lehetnek: homályos vagy kettős látás, szédülés, nehezített légzés gyengeség és hányinger. Extrém esetben a túlzott magnézium bevitel légzésbénulást és szívmegállást is okozhat.

Honnan tudom, hogy magnézium hiányom van?

Ahogy korábban írtuk, nagyon fontos, hogy odafigyeljünk a napi magnéziumszükségletünkre. Ugyanis a magnéziumhiány jelei már rövidtávon jelentkeznek, amit sokszor észre se veszünk vagy nem a magnéziumhiány tüneteként azonosítjuk. Honnan tudom, hogy magnéziumhiányom van? Figyeljünk a magnéziumhiány jeleire, amik leggyakrabban az alábbiak:

  • Alvászavar, álmatlanság

  • Idegrendszeri panaszok, koncentrációs nehézségek, fáradékonyság

  • Gyakori fejfájás, szédülés vagy izomgörcs

  • „nyugtalan láb” szindróma

  • alacsony vércukorszint vagy vérnyomás

  • koffein addíció

A magnéziumhiány jeleire sokszor csak legyintünk, vagy teljesen másnak tulajdonítjuk, miközben hosszú távon károsítja a mentális egészségünket, illetve több súlyos betegség, mint például a szív és érrendszeri betegségek, valamint a demencia kockázatát is növeli.

Mentális egészségünkre jellemzően kevesebb figyelmet fordítunk, miközben legalább olyan fontos, mint fizikai jóllétünk. Ha szeretnél többet megtudni arról, hogy örizheted meg mentális egészségedet, akkor kattints a linkre vagy a képre és olvasd el cikkünket!

Miben van magnézium?

Szerencsére számtalan forrásból pótolhatjuk szervezetünk magnéziumszükségletét. Kiváló magnéziumforrásként szolgálnak a különböző zöldségek – különösen a leveles zöldek -, az olajos magvak, a teljes kiőrlésű gabonafélék, a banán és a legtöbb hüvelyes. Ha a magnéziumhiány jeleit észleljük érdemes az utóbbi élelmiszerekből többet beépíteni étrendünkbe.

A szakértők szerint a legegyszerűbben folyadék formájában tudjuk a napi magnéziumszükségletet fedezni, amihez nem kell a különböző drága magnézium porhoz vagy tablettához nyúlni. Ha a napi folyadékbevitelt – ami egy felnőtt ember esetén 2,5-3 liter vizet jelent -, magas magnézium tartalmú ásványvízzel fedezzük, azzal a napi magnézium szükségletünk közel felét fedezzük is.

miben van magnézium

Mi számít magas magnézium tartalmú ásványvíznek?

Hazánkban a forgalomban lévő ásványvizek magnéziumtartalma 13-62 mg/l között mozog. Azokat a vizeket szokták magas magnézium tartalmú ásványvíznek hívni, amelyek oldott magnézium tartalma literenként meghaladja a 40 mg-ot. A Balaton-felvidéken felszínre törő Montivíz is ebbe a kategóriába tartozik. 

A Monti természetes ásványvízben literenként 46,7 mg magnéziumot tartalmaz, aminek segítségével a napi magnézium szükséglet közel felét fedezni tudod. A kiegyensúlyozott ásványi-anyag összetételének köszönhetően nemcsak egészséges, hanem az íze is páratlanul selymes és lágy.

A Monti magas magnézium tartalmú ásványvíz gazdag kalciumban és káliumban is, miközben a nátriumtartalma rendkívül alacsony, valamint nem tartalmaz nehézfémet. A nátriumszegény ásványvíz előnyeiről korábbi cikkünkben olvashatsz, kattints a linkre!

napi magnézium szükséglet

Rendeld házhoz az egészséget!

A Monti természetes ásványvíz teljeskörű támogatást nyújt szervezeted számára. Selymes, lágy íze vízivásra serkent, így észrevétlenül tudod fedezni a napi folyadékbevitelt, miközben a hasznos oldott ásványi anyagok hozzájárulnak szervezetünk egészséges működéséhez. 

Kerüld el a magnéziumhiány tüneteit a Monti magas magnézium tartalmú ásványvízzel, kattints a linkre és ismerd meg a Káli-medence 

Látogass el webshopunkba vagy kérj egyedi árajánlatot űrlapunk kitöltésével és rendeld házhoz a ballonokba zárt egészséget vízadagolóval!

TOVÁBBI HÍREK
A világ legnagyobb tavai
A világ legnagyobb tavai
2022.04.22

Földünk vízkészletének csekély, mindösszesen 0,017 százalékát teszik ki a tavak, mégis bolygónk ökoszisztémájában felbecsülhetetlen szerepe van. A több, mint 100 millió tó közül a legtöbb felbecsülhetetlen értékű élővilággal rendelkezik, ezért lehetetlen lenne eldönteni, hogy melyik a legjobb tó. Viszont kiterjedésük alapján egyértelműen össze lehet hasonlítani őket. Lássuk a világ legnagyobb tavait!

Miről szól valójában a húsvéti locsolkodás hagyománya?
Miről szól valójában a húsvéti locsolkodás hagyománya?
2022.04.11

Húsvét másnapján egy bohókás szokásé, a locsolkodásé a főszerep. Országszerte - még napjainkban is – a fiúk hétfőn reggel útnak indulnak, hogy meglocsolják hölgy ismerőseiket. Azt viszont már kevesen tudják, hogy honnan is ered ez a vidám népszokás, és mit jelképez. A húsvéti locsolkodás hagyománya több ezer évre nyúlik vissza, és sokat változott az évek során.

Mit jelent a fenntarthatóság?
Mit jelent a fenntarthatóság?
2022.04.01

Napjainkban egyre gyakrabban hallott kifejezés a fenntarthatóság. Azonban a fogalom nagyon összetett, szerteágazó, és manapság egyre többször használják olyankor is, amikor nem lenne szabad. Emiatt a kezdeményezés eredeti célja, illetve jelentősége veszít hitelességéből és érthető módon sokak számára érdektelenné válik a téma. Miközben napról napra sürgetőbb probléma kínál megoldást. Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat a fenntarthatóságról röviden, tömören és érthetően, hogy tisztába tegyük a fogalmat.

Tippek a tavaszi fáradtság leküzdésére!
Tippek a tavaszi fáradtság leküzdésére!
2022.03.24

Megérkezett a várva várt tavasz! Zöldül a természet, rügyeznek a fák, a napok egyre melegebbek és napsütöttebbek. A téli álomból ébredező természettel ellentétben, mi sokszor nem érezzük ezt az újult erőt a tavasz kezdetével. Fásultnak, erőtlennek és melankolikusnak érezzük magunkat a tavasz beköszöntével. Ezek nem mások, mint a tavaszi fáradtság tünetei! A tavaszi fáradtság nem egy mítosz, hanem tudományosan bizonyított adaptív rendellenesség, amit komolyan kell venni. Hogyan tudod egyszerűen leküzdeni a tavaszi fáradtságot? Segítünk!

A víz világnapja 2022
A víz világnapja 2022
2022.03.17

A szemünk számára láthatatlan, talpunk alatt megbúvó felszín alatti víz, bolygónk egyik, ha nem a legfontosabb kincse. A világ elérhető ivóvíz készletének majdnem egészét ez teszi ki, azonban az éghajlatváltozás és a talajszennyezés miatt egyre nagyobb veszélybe van ez a felbecsülhetetlen kincs. 2022-ben a víz világnapjának a szlogenje és témája ennek jelentőségére hívja fel a világ figyelmét, ugyanis felszín alatti vizeink védelméről aligha esik szó a köztudatban.

Tények és tévhitek: Mennyi vizet kell inni egy nap?
Tények és tévhitek: Mennyi vizet kell inni egy nap?
2022.03.09

Azzal mindenki tisztában van, hogy szervezetünk számára létfontosságú elem a víz. Azonban sokszor a pörgős hétköznapokban hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy igyunk, és csak akkor nyúlunk a víz után, ha már nagyon szomjasak vagyunk. Ennek eredményeképpen pedig jóval kevesebbet vizet iszunk egy-egy nap, mint amire szervezetünknek szüksége van. Mennyi vizet kell inni naponta, hogy megőrizzük egészségünket?